پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس فراکسیون تاریخ و گردشگری مجلس می‌گوید: در کشوری که چند هتل قابل قبول وجود ندارد تا گردشگر در آن اسکان یابد چطور حرف از جایگزینی درآمدزایی نفت با صنعت گردشگری می‌زنیم. ما حتی به این فکر نیستیم که برخی روستا‌های کشور را که جاذبه‌های طبیعی خیره‌کننده دارند، بهینه‌سازی کنیم تا به محلی برای اسکان گردشگران تبدیل شود. جواد هروی با بیان اینکه این روزها همایش‌های عدیده‌ای در زمینه گردشگری برگزار می‌شود، گفت: مسئولان برای بررسی چالش‌های این حوزه نیز در همایش‌ها شرکت می‌کنند فارغ از اینکه توجهی به زیرساخت‌های گردشگری ندارند. متاسفم که در زمینه اصل نظام گردشگری و ایجاد برنامه‌ریزی لازم برای زیرساخت‌های گردشگری کاری انجام نشده است. به جرات می‌توانم بگویم که همگان تمایل دارند در بحث گردشگری ورود کنند اما علاقه‌ای به کار زیربنایی و ایجاد زیرساختی درست برای این حوزه ندارند.

این نماینده اظهار داشت: نه‌تنها چنین اقداماتی صورت نمی‌گیرد بلکه به دنبال ایجاد راه‌های مناسب، فضای قانونمند و حتی قوانینی که بتواند به گردشگر کمک کند نیستیم. این بی‌قانونی در زمان تعطیلات نوروز بیش از هر زمان دیگری قابل لمس است. وی در این باره گفت: در ایام نوروز که زمان استفاده عموم از مراکز تفریحی و گردشگری است، قیمت و نرخ هتل‌ها افزایش چشمگیری پیدا می‌کند و در ایام عادی هزینه استراحتگاه‌ها و فضاهای فرهنگی- گردشگری کاهش می‌یابد و این نوسانات قیمت حاکی از بی‌برنامگی است.

این نماینده اعتقاد دارد که نوسانات بی‌برنامه در قیمت و نرخ هتل‌ها و مراکز گردشگری و ایرانگردی و جهانگردی، ضربه و لطمه شدید به ساختار گردشگری ایران می‌زند و می‌گوید: ما نتوانستیم از جاذبه‌های گردشگری در داخل کشور بهترین استفاده و بهره را ببریم. هروی اظهار داشت: جاذبه گردشگری این نیست که تابلو بزنیم. بلکه جاذبه این است که بتوانیم مراکز گردشگری و اسکادران هوایی را تقویت کنیم. امروز کشور همسایه ما، ترکیه، با تعویض 45 فروند هواپیما توانست در سطح اروپا حرف اول را در بحث حمل‌و‌نقل هوایی بزند. حمل‌و‌نقل هوایی یکی از ارکان و زیرساخت‌های اساسی در گسترش گردشگری در هر کشوری و مخصوصا ایران است.

وی با اشاره به بودجه‌ای که برای سازمان گردشگری و میراث‌فرهنگی در نظر گرفته شد، توضیح داد: مبلغی که برای بودجه میراث‌فرهنگی در نظر گرفته شد نمی‌تواند از عهده توسعه گردشگری برآید. اما اگر نگاه‌مان را به بودجه تغییر دهیم و تعریف جدیدی از وظایف سازمان میراث‌فرهنگی داشته باشیم می‌توان با رقمی کم هم کارهای بزرگی انجام داد. هروی ادامه داد: اگر بودجه‌ کمی که به سازمان اختصاص یافته است را تنها به کارهای آموزشی و پژوهشی تخصیص دهیم و توسعه گردشگری را به بخش‌خصوصی واگذار کنیم، قطعا تحول عظیمی در گردشگری ایجاد می‌شود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wNMk6PzL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه