پنجشنبه, ۱۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Thu, 1 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه کاهش و افزایش تعرفه گمرکی در صورت وجود برنامه منسجم کارآمد خواهد بود، گفت: در حال حاضر تعرفه واردات خودروی تکمیل شده 40 درصد و تعرفه واردات قطعات خودرو 26 درصد است و این موضوع انگیزه‌ای برای واردات قطعات ایجاد نمی‌کند. 

رضا رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خانه ملت، درباره نقش نظام تعرفه‌های گمرکی در رشد صنعت خودرو گفت: شکی نیست که تعرفه گمرکی باید به صورت هوشمندانه وضع شود، درصورتی‌که اکنون شاهد این موضوع در نظام تعرفه‌ای کشور نیستیم. 

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر تعرفه واردات خودروی تکمیل شده 40 درصد و تعرفه واردات قطعات خودرو 26 درصد است و این موضوع انگیزه‌ای برای واردات قطعات ایجاد نمی‌کند، بلکه وارد‌کننده ترجیح می‌دهد که خودرو را به‌صورت کاملا آماده وارد کند و این موضوع به ضرر تولید ملی است.

وی با انتقاد از عدم هوشمندانه وضع شدن تعرفه‌های واردات تصریح کرد: به‌طور مثال، اکنون شهر تبریز یکی از قطب‌های اصلی تولید کالای خوب است، اما واردات بی‌رویه، تولیدکننده را تحت فشار گذاشته و نیاز است که برای جلوگیری از آن، تعرفه واردات وضع شود.  رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: مورد دیگر کفش ایران است که واردات بی‌برنامه آن، در حال نابود کردن تولیدی‌های کفش است و نظام تعرفه‌ای باید مانند یک سد، جلودار واردات بی‌رویه باشد.  

این نماینده مردم در مجلس‌نهم با تاکید بر اینکه کاهش و افزایش تعرفه دردی از تولید را دوا نمی‌کند، افزود: تعرفه درصورتی‌که هماهنگ با برنامه‌ریزی منسجم باشد اثر‌گذار است، در غیر‌این‌صورت اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mvOsfk1X
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه