سه شنبه, ۹ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 30 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها توسط کارت‌های بانکی تا انتهای سال جاری تقریباً غیر‌ممکن است. به گزارش اخبار بانک، در روزهای گذشته خبرهایی روی خروجی بسیاری از روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها با عنوان افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها منتشر شده است.
اصل گزارش این‌گونه است که در صورت تحقق وعده مقامات بانک مرکزی، سقف برداشت روزانه از خودپردازها از ۲۰۰ به ۴۰۰ هزار تومان افزایش می‌یابد.

4573544634735835783572434357357835782572424

این در حالی است که بسیاری از خبرگزاری‌ها به‌گونه‌ای تیتر گزارش را منتشر کرده‌اند که گویا این افزایش دو برابری برداشت از خودپرداز‌ها به‌زودی زود اتفاق خواهد افتاد. کارشناسان و خبرگان عرصه بانکی و اقتصادی بهتر از هر کسی می‌دانند که اساساً هیچ بانکی در فاصله ۱۷ روز مانده به پایان سال افزایش دو برابری برداشت از خودپردازها را اجرایی نخواهد کرد! از سوی دیگر با گسترش بانکداری الکترونیکی از جمله اینترنت و موبایل بانک و خطرات حمل‌و‌نقل فیزیکی پول، سبب شده که بانک‌ها در تمام دنیا به سمت کاهش تبادلات فیزیکی پول نقد رفته‌اند. 

همچنین در مدت باقیمانده از سال معمولاً تراکنش‌های بانکی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای پیدا خواهد کرد و بسیاری از خودپردازها به‌دلیل تراکنش‌های زیاد از نظر نقدینگی با کمبود مواجه می‌شوند. حال تصور کنید در این روزها که خودپردازها پول کم می‌آورند بخواهند سقف برداشت از خودپردازها را دو برابر کنند! نتیجه این کمبود نقدینگی این خواهد که اساساً افزایش سقف برداشت از خودپرداز‌ها در برهه کنونی غیر‌ممکن خواهد بود و اجرایی نمی‌شود و به نظر می‌رسد بانک مرکزی نیز چنین برنامه‌ای ندارد. 

گزارش درج شده در بسیاری از سایت‌ها مبنی بر «سقف برداشت روزانه از عابر بانک‌ها ۴۰۰ هزار تومان می‌شود» اشتباه بوده و شرطی در ابتدای این گزارش مبنی بر در صورت تحقق وعده بانکی مرکزی نیز باید ذکر شود. البته محقق شدن این وعده در سال آینده بسیار محتمل به نظر می‌رسد و بانک مرکزی در شرایط عادی و نه روزهای افزایش برداشت از خودپردازها این وعده را عملیاتی خواهد کرد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7o0GRiAa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه