جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به اتفاقات اخیر در جامعه بین‌المللی، برخی فرصت‌ها و روابط رو به رشد و فزونی پیش می‌رود که همین امر موجب افزایش مراوده‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری خارجی خواهد شد. در این بین منصور آیرم، سرکنسول جدید ایران در نخجوان که برای تسلیم استوارنامه خود به مقامات وزارت خارجه جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده بود، در مصاحبه با خبرگزاری ریپورت گفت: امیدوارم در آینده شاهد توسعه بیشتر روابط دو جانبه در تمام زمینه‌ها خصوصا حوزه کار اقتصادی باشیم.

وی افزود: ‌روابط ایران و آذربایجان در حال حرکت در مسیر درست خود بوده و روند رو به رشد سریعی را طی می‌کند. همچنین آیرم افزایش سطح مراودات اقتصادی و تجاری فی‌مابین خصوصا مناسبات موجود بین استان‌های مرزی کشورمان یعنی آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل با جمهوری نخجوان را ممکن دانست و افزود: در خصوص نخجوان شاهد تردد روزانه اتباع دو کشور هستیم که این امر به معنای وجود یک ظرفیت خوب و همچنین وجود فرصت‌های فراوانی برای افزایش سطح مبادلات تجاری طرفین است.

آیرم گفت : طی 8 ماه گذشته، با فراهم آمدن امکان صدور روادید در مرزهای زمینی و مرز هوایی جمهوری خود مختار نخجوان و کاهش میزان تعرفه روادید جهت اتباع ایرانی، تعداد ایرانیان بیشتری به نخجوان سفر کرده‌اند و روزانه شاهد تردد 1500 تا 2000 نفر از اتباع طرفین در مرزهای زمینی جلفا و پلدشت هستیم.

همین روابط فرصتی است برای اجرایی شدن پروژه‌هایی در ایران و نخجوان در زمینه‌های مختلف از جمله گردشگری و امور تجاری که می‌تواند موجب رونق سرمایه‌گذاری و ایجاد انگیزه برای بخش خصوصی باشد. افزایش میزان سرمایه‌گذاری طرفینی خصوصا در مناطق آزاد ارس و ماکو نیز از دیگر مواردی است که طبق گفته آیرم در دستور کار است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dPeNgjVI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه