یکشنبه, ۳۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 21 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تاکید وزیر صنعت بر خودروسازی به جای مونتاژکاری، چراغ وضعیت اضطراری را برای خودروسازان روشن کرده است. محمدرضا نعمت‌زاده در نشست شورای مشورتی صنعت خودرو اعلام کرده که طراحی و ساخت انواع قطعات خودرو باید در داخل کشور انجام شود و مونتاژکاری باید برای همیشه از فرهنگ خودروسازی حذف شود.  به گفته وزیر قرار است با یک برنامه‌ریزی در سه سال متوالی با افزایش توان داخلی و کمک به صنعت خودرو‌سازی و قطعه‌سازی در این بخش موفقیت‌هایی شکل گیرد.  

شاتا (سایت خبری وزارت صنعت، معدن) به نقل از نعمت‌زاده نوشته در صورتی که این برنامه اجرا شود یک تحول ایجاد خواهد شد و ضمن ایجاد ارزش افزوده بالا، می‌توان اشتغال قابل ملاحظه‌ای را برای جوانان کشور به‌ویژه دانش آموختگان این رشته تحصیلی به وجود آورد.  وزیر صنعت تاکید کرده که توان کشور در صنعت قطعه‌سازی نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است. همچنین امروزه توجه به صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تولید فزاینده خودروهای برقی کانون توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است.  نعمت‌زاده به قطعه‌سازان توصیه کرده که در فکر تولید مشترک با قطعه سازان به‌روز دنیا باشند. 

سرانجام تولید مشترک 

در حالی که به توصیه وزیر، قطعه‌سازان خودرو باید به تولید مشترک با سازندگان خارجی بپردازند، یک کارشناس صنعت خودرو از محدودیت‌هایی برای ورود خودروسازان خارجی خبر داده است.  شهرام آزادی به ایسنا گفت: خودروسازان خارجی تمایل زیادی به حضور در بازار ایران دارند اما برخی محدودیت‌های بین‌المللی مانع این کار است.

او با تاکید بر اینکه هم‌اکنون مصرف خودرو در بسیاری از بازارهای جهانی کاهش یافته توضیح داده که در این شرایط خودروسازان بزرگ بین‌المللی به فکر یافتن بازارهای جدید برای عرضه محصولات خود هستند، بازار ایران با توجه به بزرگی آن و همچنین قدیمی بودن بسیاری از خودروهای در حال تولید، دقیقا همان بازاری است که خودروسازان جهانی به آن نیازدارند. خودروسازان بزرگ بین‌المللی این واقعیت را به خوبی درک کرده و در رایزنی‌های مستقیم و غیرمستقیم با خودروسازان ایرانی به دنبال مهیا شدن شرایط برای حضور در ایران هستند.  

به گفته او، با این حال محدودیت‌های ایجاد شده از سوی برخی کشورهای غربی مشکلاتی را در این راه ایجاد کرده، به‌گونه‌ای که خودروسازان خارجی دوست دارند به ایران بیایند، اما به نوعی اجازه این کار به آنها داده نمی‌شود. در این شرایط مطمئنا با به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای شاهد هجوم خودروسازان بزرگ بین‌المللی برای حضور در بازار ایران خواهیم بود. 

حذف آلایندگی موقعیت جدیدی برای همکاری 

کاهش آلایندگی‌ در کشور و دسترسی به سوخت پاک و موتورهای کم مصرف از جمله دستاویزهایی است که می‌تواند زمینه همکاری بین خودروسازان ایرانی و خارجی راپدید آورده و در حالی که گفته می‌شود موانعی بر سر راه این همکاری وجود دارد، سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا اعلام کرده که با در نظر گرفتن الزامات قانونی در سبد سوخت و کاهش آلایندگی در ایران، به دنبال سوخت پاک و موتورهای کم مصرف هستیم که امیدواریم با همکاری دوجانبه بین صنعت ایران و آلمان این موضوع صورت پذیرد.  

او در دیدار با هیات اقتصادی - تجاری آلمان و عضو شرکت‌های انجمن خاورمیانه و نزدیک آلمان (نموف) ضمن بررسی شرایط همکاری و برنامه‌های مشترک آتی، افزود: در حال حاضر شرکت‌هایی که با گروه خودروسازی سایپا همکاری لازم را دارند، زمان پس از تحریم‌ها در اولویت همکاری با ما قرار خواهند گرفت. صنایع آلمان می‌توانند به زنجیره تامین قطعات و صنعت خودروسازی ما کمک کنند و علاقه‌مند هستیم که بین صنعت قطعه‌سازی و خودروسازی سایپا و آلمان ارتباط خوب و موثری ایجاد شود و در این راه گام‌های خوبی برداشته‌ایم.  

مدنی درباره ضرورت حضور رقبای خودروساز چینی و امریکایی در بازار ایران، افزود: کشورهای اروپایی باید شرایط را درک کنند و با توجه به حضور رقبای سرسخت، روند روابط با ایران را در حوزه صنعت و تجارت تسریع بخشند.  مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به سابقه همکاری بیش از یک قرن ایران با آلمان در زمینه ماشین آلات صنعتی، گفت: با توجه به داشتن علایق ملی و میهنی به ملت آلمان و جایگاه فنی و اقتصادی مناسب در دنیا، روابط اقتصادی - تجاری با آلمان از اولویت‌های کاری گروه سایپا است.  مدنی خاطرنشان کرد: امیدواریم در شرایط تحریم‌های سیاسی، تا جایی که محدودیتی برای طرفین ایجاد نکند، همکاری دو جانبه خوبی داشته باشیم. 

وی افزود: سرمایه‌گذاری در ایران با توجه به بازارهای مناسبی که در ایران وکشورهای همسایه ایران وجود دارد توجیه اقتصادی دارد و به معنایی دیگر ایران پلی است برای توسعه تجارت در کشورهای توسعه نیافته‌ای که زیرساخت‌های مناسبی در حوزه صنعت خودرو ندارند. 

دامن، رییس و نماینده هیات بلندپایه آلمانی گفت: در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، یکسری مشکلات به‌وجودآمده و وقتی که آمارهای موجود در خصوص حجم تجارت ایران و آلمان را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که روند نزولی داشته و امیدواریم وضعیت سیاسی بهتر شود و به همین دلیل می‌خواهیم در ایران از شروع بهبود روند گفت‌وگو‌های سیاسی، فعالیت و همکاری مناسبی را شروع کنیم. نماینده هیات آلمانی به ادامه همکاری‌ها با ایران اشاره کرد و افزود: آلمان در حوزه صنعت خودرو می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی در صنعت خودروسازی ایران داشته باشد و با توجه به اینکه صادرات از طریق ایران به لحاظ دستیابی مناسب به بازارهای منطقه راحت‌تر است، فعال کردن بخش صادرات از اولویت‌های کاری ما خواهد بود. 

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lnCbpaxY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه