شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر جهاد کشاورزی گفت: طرح‌های جامعی در دستور کار دولت به‌ویژه وزارتخانه نیرو قرار دارد که مسئله انتقال و بهره‌برداری آب جهت کشاورزی منطقه و آبیاری تحت سیستم‌های نوین از آن جمله است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در بازدید از یک سیلوی گنـدم بخش‌خصــوصی در شهرستان قروه، افزود: ورود منابع آب جدید در حوزه شهرستان قروه و دهگلان باعث توسعه و پیشرفت بخش کشاورزی و سایر بخش‌ها می‌شود و موجب می‌شود وضعیت بحرانی سالیان اخیر منطقه مرتفع شود. وی با اشاره به پیشرو بودن قروه در تولیدات کشاورزی، تأکید کرد: محصولات بخش کشاورزی در شهرستان قروه نباید به‌صورت خام از منطقه خارج شود بلکه باید ارزش افزوده و صنایع تبدیلی و تکمیلی ایجاد شود تا سیب‌زمینی یا هر محصول کشاورزی که تولید می‌شود به فرآورده‌های مختلف تبدیل شود.

وی به بند(د) تبصره 11 ماده واحده قانون بودجه مربوط به وام بخش کشاورزان اشاره کرد و افزود: این آیین‌نامه مربوط به تمدید مهلت بازپرداخت وام کشاورزانی است که دچار خشکسالی، سرمازدگی، آفات و بیماری‌های همه‌گیر، حوادث غیرمترقبه یا دچار آتش‌سوزی غیرعمدی شده باشند. وی ادامه داد: در شرایطی که پروژه‌های بخش کشاورزی بازدهی براساس پیش‌بینی‌ها را نداشته باشد کمیته‌ای در استان و شهرستان تشکیل می‌شود که به آنها مهلت داده شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه باید در استان و شهرستان‌ها مصوبات تهیه و تنظیم و به بانک‌های مربوطه ابلاغ شود، افزود: ممکن است برخی از بانک‌ها به این مصوبات عمل نکنند که لازم است استاندار، نماینده مجلس و دولت به این مسائل رسیدگی کنند.  وی به اراضی تداخلی اشاره کرد و گفت: بیش از یک سال این ابلاغ چند صفحه‌ای در چندین ماه تحت عنوان رفع اراضی تداخلی مطرح شده که با دستگاه‌های نظارتی هماهنگی شده تا این هماهنگی در سطح استان و شهرستان‌ها پیگیری و مشکلات در این حیطه برطرف شود. حجتی با اشاره به اینکه برخی از اراضی تداخلی وجود دارد که مربوط به 40 یا 80 سال بوده است و مشکلات آن در دو روستای شهرستان حل شده است، اظهار کرد: با بازپس گرفتن اراضی، مشکلات بهره‌برداران که دارای حق و حقوقی هستند حل می‌شود و مشکلات منابع طبیعی نیز حل می‌شود هرچند منابع طبیعی در این زمینه مقصر نیست بلکه براساس اسناد و مدارکی که در دست کارکنان آنها وجود دارد این مسائل را پیگیری می‌کنند.

حجتی در بخش دیگری از سخنان خود به توافق هسته‌ای اشاره کرد و افزود: باوجود کارشکنی‌ها و مخالفت‌های دشمنان این نظام که در عرصه بین‌المللی مانع می‌شدند، در عید فطر هدیه بزرگی به ایرانیان ارزانی شد.  وی تأکید کرد: به لطف خداوند متعال، درایت مقام معظم رهبری و پیگیری مجاهدانه رییس‌جمهور و حضور کارشناسانه و مدبرانه تیم مذاکره‌کننده و وزیر امور خارجه این موفقیت حاصل شد. وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان کرد: هنوز دشمنان این ملت در گوشه و کنار دنیا کارشکنی می‌کنند که اگر توانستند آن را عقیم کنند که هرچند عایدی حاصل آنها نمی‌شود. 

وی افزود: امیدواریم آثار و حاصل این توافق مشکلات سر راه برداشته شود و ما بتوانیم در ارتباط با مسائل مهم اقتصادی و مسائل توسعه با دنیا پیوند داشته باشیم و در یک تعامل سازنده و مثبت، مملکت به یک رشد و پیشرفت برسد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WGhqBU85
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه