جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

عضو کمیسیون اقتصادی درباره آثار تورمی ناشی از تبدیل تسهیلات ارزی به ریال گفت: عدم برنامه‌ریزی صحیح در تبدیل تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به ریال و اعطای آن به واحد‌های غیر‌مولد موجب بروز آثار تورمی در جامعه می‌شود.

مهناز بهمنی در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به اثر تورمی ورود اعتبارات صندوق توسعه به‌صورت نقدینگی به بازار گفت: گاهی مشاهده شده تسهیلات دریافتی برخی واحدهای تولیدی جهت بدهی‌های بانکی آنها مورد استفاده قرار گرفته، این موضوع در حالی است که این سازوکار علاوه بر تشدید رکود، تورم را هم همراه خواهد آورد.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به صنایع پایین‌دستی پتروشیمی و نفت گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر با رشد قارچ‌گونه پتروشیمی‌ها، توجهی به صنایع تبدیلی پایین‌دستی پتروشیمی‌ها نشده و خروج مواد خام حاصله از این واحد‌ها، موجب ضرر بیشتر و خروج ارز بیشتر از کشور می‌شود. لازمه تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، حمایت صندوق توسعه ملی از صنایعی مانند پتروشیمی با فناوری‌های نو است.

بهمنی با ابراز امیدواری از توزیع اعتبارات صندوق در حوزه‌های تاثیرگذار، خواستار ارائه تسهیلات در بخش کشاورزی با توجه به مولد بودن این بخش هم در تولید و هم در اشتغال شد و گفت: شناسایی مناطق مستعد و کمتر برخوردار توسط صندوق توسعه ملی از عوامل مهم توسعه همه‌جانبه کشور است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 و در قانون بودجه اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته گفت: امیدواریم با حمایت دولت و همچنین ابلاغ اخیر معاونت برنامه‌ریزی ریاست‌جمهوری و همچنین بانک مرکزی اقدامات موثری درخصوص گشایش اعتبار طرح‌ها و راه‌اندازی صنایع تاثیر‌گذار صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: براساس قانون بودجه سال 93، حدود سه میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به بخش‌های صنعت و کشاورزی اختصاص یافته که امیدواریم با اجرای صحیح و برنامه‌ریزی دقیق مسئولان درخصوص مدیریت منابع از تورم احتمالی ورود نقدینگی این صندوق در بازار سرمایه جلوگیری شود.

بهمنی ادامه داد: با توجه به اینکه صندوق توسعه ملی دارای منابع مناسبی است، بانک مرکزی، باید سازوکاری برای نحوه اعطای تسهیلات صندوق توسعه ملی فراهم سازد تا هرگونه اثرات احتمالی تورم در بازار کنترل شود. وی گفت: عدم برنامه‌ریزی صحیح در تبدیل تسهیلات ارزی به ریال و اعطای آن به واحد‌های غیر‌مولد موجبات ورود آثار تورمی در جامعه را، حتی در طرح‌هایی که در بحث صندوق توسعه ملی فعالیت می‌کنند فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بانک مرکزی باید با مکانیزمی مناسب با توجه به اینکه صنایع داخلی نیازمند حمایت صندوق توسعه ملی هستند اقدامات لازم را در اعطای تسهیلات با توجه به پتانسیل‌های منطقه‌ای واحد‌های تولیدی اعمال کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cfEqOVtj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه