مدیران کسبوکار در دوران تنوع محصولات و خدمات باید با راهکارهای خلاقانه و نو وارد عرصه رقابت شوند. در بازارهایی که هر محصول یا هر تولیدکننده در حال تلاش برای پیشروی و کسب سهم بیشتری از بازار است و هزینههای بازاریابی گاهی بیشتر از هزینههای تولید است یادگیری روشهای کمهزینه و موثر بسیار حائز اهمیت است. در این راستا بدون آموزش بازاریابی اینترنتی، کالای خوب وجود خارجی نخواهد داشت و نمیتوان پا به عرصه رقابت گذاشت.
قابل ذکر است که اینترنت یا بازاریابی آنلاین به سرعت برای صاحبان کسبوکار و مشتریان نجات بخش خواهد بود و در این زمینه تکنیک اشتراکگذاری محتوای مناسب در مکان و زمان مناسب یکی از مواردی است که پرداختن به آن از ضروریات آموزشی بازاریابان و مدیران است.
پس از طراحی وبسایت یا وبلاگ میتوان در سایر سایتهای همکاران و همچنین انجمنهای گفتوگو جستوجو کرده و محتواهای مناسب و مربوط به حرفه خود را انتخاب و در فواصل مناسب در شبکههای اجتماعی بازنشر کرد. انجام این کار دو مزیت دارد؛ اول اینکه هر کسبوکار در صنعت خود به تدریج شناخته میشود و دوم اینکه با جستوجو در منابع اطلاعاتی مربوط به کسبوکار خود، ایدهها و الهامات جدیدی برای خلق محتواهای سودمند به ذهن خطور میکند و میتوانید با تهیه و انتشار آنها در وبسایت یا وبلاگ خود، هم رتبه وبسایت را ارتقا دهید و هم از این محتواها در جهت بازاریابی محتوایی بهره ببرید.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
در حال حاضر افرادی بسیار زیادی برای اتصال به اینترنت از دستگاههای تلفن همراه خود استفاده و در اینترنت ارتباط برقرار میکنند، بنابراین مدیران و صاحبان کسبوکاری که هنوز هم در حال ارزیابی شایستگی و لزوم اشتراکگذاری در وبسایت یا وبلاگ یا شبکههای اجتماعی هستند، زمان آن فرارسیده که شک و تردید را کنار گذاشته و اطمینان حاصل کنند که این راه یکی از بهترین راهها برای کسب موفقیت است و آنها مسیر درستی را انتخاب کردهاند.
با توجه به ارزش ارتباطات میدانیم همانطور که هیچ فردی تنها در یک جزیره نمیتواند دوام بیاورد، یک وبسایت یا وبلاگ هم بدون ارتباطات دوام نخواهد آورد. در این جهت شبکههای اجتماعی پرطرفدار نیز اقدام به معرفی خدمات اشتراکگذاری جدید خود میکنند که بدون هیچ دردسر و اصطکاکی خواهد بود. خدمت اشتراکگذاری به این صورت عمل میکند که هنگامی که بازدیدکنندگان به وبسایت یا وبلاگ شما وارد میشوند، اگر دسترسی آنها فعال باشد، بهصورت اتوماتیک مطالب وبسایتتان روی صفحه کاربر ارسال خواهد شد. این خدمت میتواند فرصت بزرگی باشد که بازاریابانی که آن را نشناخته و از آن استفاده نمیکنند یک فرصت بزرگ در جهت بازاریابی کمهزینه را از دست دادهاند.
میلیونها نفر از مردم از هر شکل و نژاد با سن و عقاید مختلف و تمایلات متفاوت هر روزه از فضای اینترنت استفاده میکنند و هنگامی که اشتراکگذاری برای افراد آسانتر میشود، مسلما بسیار بیشتر دوست خواهند داشت. در واقع اشتراکگذاری در بازاریابی اینترنتی مانند یک پل، شکاف میان خدمات و محصولات ارائه شده تا مشتریان و مصرفکنندگان را پر میکند. امروزه داشتن یک وبسایت و استفاده از تکنیکهای اشتراکگذاری تبدیل به یک ابزار مهم به جهت بازاریابی اینترنتی شده است.