استارباكس نخستین كمپین جهانی برند را برای تاكید روی اتفاقات خوبی كه میان عاشقان قهوه روی میدهد، راهاندازی میكند. این افراد هنگام نوشیدن قهوه برای مدتی از گوشیهای هوشمند و لپتاپهای خود جدا شده و از وقت خود در فروشگاههای استارباكس جهت برقراری ارتباط با دوستان استفاده میكنند. استارباكس امیدوار است این حركت بتواند به افزایش زمان صحبت كردن افراد با یكدیگر بینجامد.
با انجام حركت «من را در استارباكس ملاقات كن»، نخستینبار است كه یك فروشنده قهوه در جهان اقدام به بیان ارزشهای برند در این مقیاس میكند. حركت فوق براساس این ایده شكل گرفته كه بسیاری از مشتریان استارباكس فناوری دیجیتال را درك میکنند و گاهی اوقات بهترین راه برای برقراری ارتباط چهره به چهره میان آنها ارائه پیشنهاد حضور در فروشگاههای استارباكس بهعنوان مكان عالی و مناسب برای انجام این كار است.
یك فیلم كوتاه مستند تعاملی در یوتیوب، از 59 فروشگاه مختلف در 28 كشور جهان طی یك شبانهروز تصویر گرفته و یك روز زندگی در فروشگاه استارباكس را نشان میدهد.
این تصاویر مشروح نشان میدهد كه چگونه اعضای یك گروه كه به طور منظم در فروشگاههای استارباكس در آمریكا با هم قرار میگذارند، به یك مادر برای غلبه بر غم از دست دادن دخترش یاری رسانده و چگونه یك گروه در ژاپن آزمونی را برای جدیدترین عضو خود در یك فروشگاه محلی برگزار خواهند كرد. طرفداران امكان انصراف از تماشای مستند اصلی و آگاهی بیشتر از محتوای هر داستان را با كلیك كردن روی ویدئوها در نقاط خاص دارند.
آژانس تبلیغاتی andSunny72 در قالب این كمپین از شهرهای مختلفی نظیر نیویورك، ریودوژانیرو، بوگوتا، سنگاپور، پکن، مومبای، تورنتو، پاریس و برلین فیلم گرفت. حدود 39 فیلمساز محلی و 10 عكاس برای ساخت بیش از 220 ساعت فیلم به امید ثبت ادعاهای استارباكس به ایجاد ارتباطات صحیح و نانوشته مشغول انجام این كار شدند.
استارباكس همچنین از طرفداران خواهد خواست با ارسال عكسهایی نحوه ملاقات مردم با یكدیگر را توضیح دهند. این برند شركتكنندگان را تشویق به استفاده از هشتگ اینستاگرام #HowWeMet میكند. مطالب دیگری در ماههای آینده در سایر كانالهای رسانههای اجتماعی شامل توییتر و Tumblr منتشر خواهند شد، اگرچه به گفته این خردهفروش طرحها هنوز نهایی نشده است.
حركت فوق براساس آگهیهای تبلیغاتی اخیر این قهوهساز معروف صورت گرفته كه شعار «گاهی اوقات بهترین راه برقراری ارتباط با هم بودن است» را ترویج میكند. این كمپین اوایل ماه جاری در امریكا با چهار فیلم با عناوین «قرار ملاقات»، «عذرخواهی»، «عشق پاریسی» و «لگد زدن» راهاندازی شد.
استارباكس افزایش زمان ماندن در فروشگاههای خود را با نگاه به حفظ میزان رشد فروش در شرایط كنونی در اولویت قرار داده و با نمایش مناسبتها و فرصتهای مختلف برای بازدید از شعبههایش، چه برای صرف یك نوشیدنی پس از انجام كار یا خوردن غذا، در راستای عمل به مسئولیت جهانی خود، یكسری طرحهای تجاری را برای ورود به عرصه فروش اسنك و ارائه خدمات درون فروشگاهی به مشتریان درسرمیپروراند.
در انگلستان، استارباكس با مشاركت یك برند تولیدكننده فست فود سالم به نام Pod، محصولاتی نظیر بشقابهای مرغ كبابی را به منظور تشویق مصرفكنندگان به بازدید از فروشگاههای خود برای صرف چیزی فراتر از قهوه معمول صبحگاهی میفروشد.