پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

تیلور سویفت با 73.5میلیون دلار درآمد، هنرمندی است که بیشترین کسب درآمد را از موسیقی در سال 2015 داشته است، اما 85 درصد از این مبلغ را از طریق کنسرت‌هایش به‌دست آورده است.

آیا آلبوم موسیقی تنها راه جذب علاقه‌مندان به کنسرت‌ها است؟ اگر هنوز کاملاً هم به این صورت نباشد، جذب مخاطب کنسرت‌ها از طریق آلبوم موسیقی اجتناب ناپذیر است. سایت ‌«‌بیلبورد‌»‌ ‌اخیراً رتبه‌بندی هنرمندانی که بیشترین درآمد را در سال 2015 داشته‌اند منتشر کرده است.

ارتباط فروش موسیقی با فروش  آلبوم هنرمندان

صدر این جدول رتبه‌بندی به خواننده زن آمریکایی ‌«‌تیلور سویفت ‌‌»‌ ‌اختصاص دارد که با 73.5میلیون دلار درآمد در سال 2015، چهره شاخص و بی‌رقیب تجارت موسیقی نمایشی در دنیا محسوب می‌شود. نفر دوم با فاصله بسیار زیاد، ‌«‌کنی چزنی»، هنرمندی با ملیت نامشخص و اهل فرانسه با 39.8 میلیون دلار درآمد است. رتبه سوم این سکو نیز با گروه راک «رولینگ استونز‌»‌ ‌با 39.6 میلیون دلار درآمد در سال جاری کامل می‌شود.

این در حالی است که این درآمد‌ها بدون ده‌ها میلیون دلاری که از تور‌های بزرگ دور دنیا و دیگر کنسرت‌های استثنایی به‌دست می‌آید، مبلغ چشمگیری نخواهد بود. اگر این ارقام در مورد هنرمندانی چون ‌«‌رولینگ استونز‌»‌ ‌و ‌«‌بیلی جوئل‌»‌ ‌ (در رتبه چهارم) که در سال‌های اخیر فروش آلبوم‌هایشان رشد چشمگیری داشته است، زیاد عجیب به نظر نمی‌رسد، در مقابل برای هنرمندان جدید که اخیراً در لیست پرفروش‌ترین آلبوم‌ها قرار گرفته‌اند تازگی دارد.

به‌عنوان مثال با وجود اینکه ‌«‌تیلور سویفت‌»‌ ‌آخرین آلبومش را دقیقا در سال 2014 وارد بازار کرد و بیشتر آهنگ‌هایش در سال 2015 شنیده می‌شدند، تنها بخش ناچیزی از درآمدش را از فروش آلبوم به‌دست آورده است. فروش آلبوم (مجموع سی‌دی و mp3) در سال 2015، تنها 7 میلیون و 200 هزار دلار و به عبارتی 10 درصد از درآمد‌های او را تشکیل می‌دهد و به این ترتیب او برای اطمینان از درآمد ماهانه‌اش به سختی می‌تواند روی ‌«‌streaming‌»‌ ‌ (گوش دادن موسیقی از پلتفرم‌ها به صورت آنلاین) حساب کند.

درآمد این هنرمند از ‌«‌Apple music‌»‌ ‌ (تنها پلتفرمی که هنرمندان مایل به انتشار موسیقی خود در آن هستند) در سال 2015 به 564 هزار دلار محدود می‌شود درحالی‌که این آهنگ‌ها صدها میلیون بار شنیده شده‌اند.

بنابراین تنها برگ برنده برای این خواننده جوان اجرای کنسرت است. در سال 2015، از 73 میلیون و 500 هزار دلار کسب شده، 61 میلیون و 700 هزار دلار یا به عبارتی 84 درصد مبلغ از محل اجرای کنسرت به‌دست آمده است. برای دیگر هنرمندان مهم این رتبه‌بندی، نسبت سهم اجرای کنسرت از این هم بیشتر بوده است.

سهم کنسرت برای گروه ‌«‌رولینگ استونز‌»‌ ‌یا گروه راک ایرلندی ‌«‌U2»، 94درصد از درآمد و برای ‌«‌بیلی جوئل‌»‌ ‌یا گروه موسیقی قدیمی«Grateful Dead‌»‌ ‌متعلق به دهه 60 که به لطف سه کنسرت بزرگ تابستانی در سال 2015 از دنیای موسیقی خداحافظی کردند، 95 درصد از درآمدشان را تشکیل داده است.

به این ترتیب تور دور دنیا منبع اصلی درآمد این هنرمندان است، زیرا فروش آلبوم و mp3 هرساله کاهش می‌یابد و آنچه از ‌«‌streaming‌»‌ ‌به‌دست می‌آید واقعاً ناچیز است. برای مثال خواننده‌ای مانند ‌«‌مدونا‌»‌ ‌تنها 286 هزار دلار از ‌«‌streaming‌»‌ ‌درآمد داشته است. اگر به این میزان فروش آلبوم‌ها را نیز اضافه کنیم به مبلغ ناچیز یک میلیون دلار می‌رسیم. رقمی بی‌معنا برای هنرمندی که نشریه ‌«‌فوربز‌»‌ ‌ثروت او را 520 میلیون دلار برآورد کرده است. همین‌طور در مورد ‌«‌التون جان‌»‌ ‌که درآمدش در سال گذشته بدون احتساب کنسرت‌ها تنها به یک میلیون و 5 هزار دلار می‌رسد.
«‌ادل‌»‌ ‌با 5.5 آلبوم استثنا است

با این همه در این مورد ‌«‌ادل‌»‌ ‌یک استثنا است. خواننده انگلیسی که آلبوم آخر خود را با نام ‌«‌25‌»‌ ‌در ماه نوامبر گذشته منتشر کرد، از فروش آن 16 میلیون و 300 هزار دلار کسب درآمد کرده است. او با فاصله بسیار زیاد، هنرمندی است که بیشترین فروش را از موسیقی ضبط شده داشته است.

باید خاطرنشان کرد که آلبوم ‌«‌25‌»‌ ‌با فروش 5.5 میلیون نسخه طی چند هفته موفقیتی جهانی را کسب کرده است؛ فروشی رکوردشکن و بسیار چشمگیر در این تعداد نسخه که از یک دهه پیش بیشتر به آن عادت کرده‌ایم. اگر در مجموع با 20 میلیون و 500 هزار دلار درآمد، این خواننده تنها در رتبه نهم کسب درآمد قرار دارد به این علت است که در سال 2015 تور جهانی کنسرت نداشته، اما یک تور جهانی را در ماه فوریه 2016 ترتیب داده است.

آیا هنرمندان محکوم به برنامه‌ریزی دائمی برای کنسرت‌های جهانی هستند؟ یا به عبارتی آیا ممکن است درآمد حاصل از ‌«‌streaming‌»‌ ‌به اندازه فروش آلبوم‌ها در گذشته برسد؟ بی‌تردید این‌طور نخواهد بود.

حتی اگر در سال‌های آینده این درآمد به رشد خود ادامه دهد. ‌«‌وارنر موزیک‌»‌ ‌اعلام کرد که از این پس منبع اصلی درآمدش ‌«‌streaming‌»‌ ‌خواهد بود و از این طریق حدود 2 میلیون دلار در روز کسب می‌کند.

مدیر شرکت ‌«‌Believe Digital‌»‌ ‌که موسیقی هنرمندان را در پلتفرم خود منتشر می‌کند، گفت: ‌«‌در حال حاضر 3میلیون فرانسوی مشترک پلتفرم‌های ‌«‌streaming‌»‌ ‌هستند.‌‌»‌ ‌با این حال هرچه تعداد کسانی که از ‌«‌streaming‌»‌ ‌استفاده می‌کنند بیشتر باشد، درآمد بیشتری نیز در گردش خواهد بود.

منبع : BFM
برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nAt8hvWe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه