جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار (381)

ارتباطات برون سازمانی

8 سال پیش ( 1394/10/30 )
 

پرسش: مدیر یکی از سازمان‌های ایرانی هستم که با برخی از سازمان‌های دیگر در تعامل و ارتباط هستیم اما متاسفانه در چند سال گذشته با برخی از این سازمان‌ها در حوزه مالی به مشکل برخوردیم و حتی با یکی از این سازمان‌ها بعد از گذشت دو سال از نظر مالی به نتیجه‌ای نرسیدیم. به همین دلیل قصد داریم با دقت بیشتر با سازمان‌های دیگر ارتباط بر قرار کنیم اما از نظر نوع سازمان‌ها از منظر حقوقی اختلاف نظر شدیدی با مدیران میانی سازمان دارم. از نظر شما سازمانی با شرایط ما با چه نوع سازمان‌هایی می‌تواند ارتباط مناسبی را برقرار کند که از ریسک کمتری برخوردار باشد؟

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی هنگامی که با شرکت‌های حقوقی سر و کار دارید باید به نوع شرکت آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ چون برخی از سازمان‌ها به‌صورت تضامنی، مسئولیت محدود و نسبی هستند و هر یک از این شرکت‌ها در اختلافات حقوقی شرایط متفاوتی را برای سازمان شما رقم می‌زنند. از طرفی نوع تعامل و موضع شما نیز در این رابطه بسیار حائز اهمیت است.

اگر سازمان شما از موضع بالایی در این خصوص برخوردار است، می‌تواند حق انتخابی را در این خصوص داشته باشد که با کدام یک از شرکت‌های موجود ارتباط مناسبی را برقرار کند.به‌صورت کلی پیشنهاد می‌شود مشاور حقوقی را برای سازمان انتخاب کنید که در این خصوص مشاوره‌های لازم را به شما بدهد.

به صورت کلی سازمان‌هایی که مسئولیت محدود هستند هنگام ضرر و ورشکستگی سازمان، هر یک از شرکای سازمان به اندازه سهمی که در سازمان دارند باید ضرر شرکت را پرداخت کنند و این نوع سازمان‌ها ریسک زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت اما سازمان‌هایی که به‌صورت نسبی هستند، در صورت متضرر شدن هر یک از شرکا به اندازه سهمی که در داخل شرکت دارند باید از اموال خارج سازمان ضرر سازمان‌ مقابل را پرداخت کنند و در نهایت سازمان‌هایی که به‌صورت تضامنی هستند در صورت متضرر شدن هر یک از شرکای سازمان به اندازه کل خسارت وارده از اموال خارج و داخل سازمان متعهد به پرداخت به سازمان‌های دیگر هستند.به‌صورت کلی سازمان‌هایی که تضامنی هستند شرایط مناسب‌تری در این خصوص دارند و سازمان‌ شما اگر با این نوع سازمان‌ها ارتباط و تعامل برقرار کند با ریسک کمتری مواجه می‌شود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/GPaTHdZx
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه