پرسش: چند ماهی است که به کار واردات و فروش تجهیزات کامپیوتری روی آوردهام، اما هنوز مشتریان زیادی پیدا نکردهام. میگویید چه خدماتی را ارائه بدهم تا کسبوکارم به چشم مشتریان بیاید؟
پاسخ کارشناس: به یاد داشته باشید که هیچ چیز به اندازه ارائه خدمات خوب مشتری را از شما راضی و او را نسبت به کسبوکارتان وفادار نمیکند. برای ارائه خدمات خوب باید چند اصل کلی را مورد توجه قرار بدهید.
اول اینکه خدماتتان را با نیازهای ارزشمند مشتریان منطبق کنید. در کنار کالای اصلی، محصولات جانبی با ارزش کمی را به مشتریان ارائه کنید تا بتوانید مشتریان حساس به قیمت را به سمت خود جذب کنید. همچنین فروشندگانی توانمند را استخدام کنید که بتوانند با مشتریان بحث و آنها را به خرید مجاب
کنند. این فروشندگان قدرتمند میتوانند مذاکرات را به سمتی پیش ببرند که خرید برای انواع مشتریها امری ضروری و سودمند به نظر برسد.
یکی از تکنیکهایی که میتواند در جلب نظر مشتریان موثر واقع شود، این است که میان خدمات باارزش بالا و کمارزش خود فاصله ایجاد کنید تا تکلیف مشتریان در برخورد با محصولات شما مشخص شود.
به این ترتیب اگر فروشندگان از سوی مشتریان تحت فشار قرار بگیرند تا قیمتها را کاهش بدهند، آنها میتوانند به مشتریان محصولاتی با ارزش پایینتر را پیشنهاد کنند. این محصولات ارزان قیمت برای برخی از مشتریان بهتر است و متناسب با بودجه آنها، نیازهایشان را برآورده میکند. به یاد داشته باشید شما مشتریان مختلفی با ویژگیهای متفاوت دارید که باید به همه آنها خدمترسانی کنید. در این شرایط اگر گزینههای متعددی را به آنها پیشنهاد دهید، حتما نتایج بهتری خواهید گرفت.