چهارشنبه, ۳ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه بلیت‌های ایام نوروز نیز با همین دامنه قیمتی فعلی به فروش می‌رسد، گفت: ایرلاین‌ها با توجه به شرایط بازار و قیمت تمام شده تلاش می‌کنند نرخ‌‎های مناسبی را تعریف و به مسافران عرضه کنند. مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس دستورالعمل آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، مسیرهایی که مشمول این دستورالعمل شدند فقط پروازهای برنامه‌ای هستند و پروازهای چارتری را شامل نمی‌شوند این شرایط موجب می‌شود به‌تدریج شرکت‌های هواپیمایی رویکرد خود را درخصوص نوع فعالیت انتخاب کنند.

وی درباره ساماندهی پروازهای چارتری نیز گفت: فعالیت شرکت‌های هواپیمایی به‌صورت برنامه‌ای یا چارتری باید از سوی خود ایرلاین‌ها اعلام نیاز شود که البته شرکت‌های هواپیمایی موجود به نظر می‌رسد علاقه فعالیت به‌صورت صرفا چارتری را ندارند، بلکه در نظر دارند در تمام بخش‌های حمل مسافر، بار و پست هوایی به‌صورت برنامه‌ای و چارتری در سطح محلی، داخلی و بین‌المللی (Full AOC)فعالیت کنند.

سامانی درباره اعمال مدیریت نرخ بلیت هواپیما برای ایام نوروز با وجود آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در ۱۷۰ مسیر پروازی گفت: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، تعیین قیمت برعهده ایرلاین‌ها گذاشته شده تا هر شرکت هواپیمایی با ارائه قیمت‌های رقابتی و خدمات مناسب نسبت به جذب مسافر اقدام کند. دبیر انجمن با بیان اینکه ایرلاین‌ها با توجه به شرایط بازار و قیمت تمام شده تلاش می‌کنند نرخ‌‎های مناسبی را تعریف و به مسافران عرضه کنند، گفت: نرخ‌هایی که در مدت بعد از آزادسازی به‌صورت مستقیم از طرف شرکت‌های هواپیمایی از طریق دفاتر مجاز فروش و سایت آنها عرضه شده نرخ‌های نسبتا مناسبی بوده و بلیت‌های ایام نوروز نیز با همین دامنه قیمتی فعلی به فروش می‌رسد.

سامانی تاکید کرد: با اجرای آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری به‌عنوان نهاد حاکمیت صنعت هوانوردی به جای تعیین نرخ‌های تکلیفی، بر قیمت بلیت ایرلاین‌ها نظارت خواهد کرد. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی درباره تعیین حداقل کفایت مالی برای فعالیت ایرلاین‌ها نیز گفت: تعیین حداقل کفایت مالی برای شرکت‌های هواپیمایی نباید به‌گونه‌ای باشد که مانعی برای سرمایه‌گذاری در حمل‌و‌نقل هوایی ایجاد کند.

سامانی گفت: براساس دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، برای ارائه مجوز عملیات پرواز به یک ایرلاین جدید حداقل پنج فروند هواپیما با مدل بالای ۱۹۹۸ الزامی است که هزینه مورد نیاز برای خرید این تعداد هواپیما حدود ۴۰ تا ۵۰‌میلیون دلار برآورد می‌شود در‌حالی‌که سرمایه مورد نیاز در دستورالعمل فعلی سازمان هواپیمایی، برای تاسیس یک ایرلاین حدود ۱۶۴‌میلیون دلار اعلام شده که این میزان نیازمند بازنگری است تا منطبق با واقعیات صنعت هوانوردی باشد.

وی افزود: همچنین برای تاسیس یک ایرلاین باید ۲۵‌درصد از دارایی‌های شرکت هواپیمایی نزد سازمان هواپیمایی سپرده‌گذاری شود که در این شرایط هیچ سرمایه‌گذاری تمایل ندارد این میزان از سرمایه خود را سپرده‌گذاری کند که این موضوع نیز نیازمند تجدید نظر است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WzJbA68P
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه