جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کلینیک کسب‌و‌کار(315)

ادغام با رقیب

8 سال پیش ( 1394/7/24 )
 

پرسش: تولیدکننده مواد‌غذایی با 30 پرسنل در هشتگرد هستم که محصولاتی را به‌صورت بومی تولید می‌کنیم و تولیدکننده دیگری در این شهر است که تقریبا همان محصول شرکت ما را تولید می‌کند. چندی پیش پیشنهادی از این شرکت مبنی بر این موضوع مطرح شد که دو شرکت برای استفاده از ظرفیت‌های هم ادغام شوند و به‌صورت اشتراکی به فعالیت‌های خود ادامه دهند. در راستای این ادغام چه پیشنهادهایی دارید و این ادغام چقدر می‌توان مثمر ثمر واقع شود؟

32551221351235124512512351251251235623

پاسخ کارشناس: به‌صورت کلی مقوله ادغام اگر موجب سینرژی بیشتری شود مفید است و دو شرکت می‌توانند برای افزایش بهره‌وری ادغام شوند اما برای بررسی این موضوع باید زنجیره ارزش هر دو شرکت مورد تحلیل و بررسی قرار گیرد و نقاط ضعف و قوت هر دو شرکت نمایان شود و براساس این موضوع شرکت شما تصمیم به ادغام بگیرد. شرکت شما باید تحقیقات بازاری نیز انجام دهد که مشخص شود سهم بازار هر دو شرکت چقدر است و در این بازار خاص رقبای دیگر چگونه حضور دارند و سهم بازار آنها نیز چقدر است و با این ادغام چقدر توان رقابت با رقبای دیگر برای شما افزایش پیدا می‌کند.

چون ممکن است آن‌قدر سهم بازار رقبا زیاد باشد که با ادغام دو شرکت شما باز هم توان رقابت با رقبا را نداشته باشید و برای مطلع شدن از این موضوع باید تحقیقات بازاری را انجام دهید اما به‌صورت کلی با ادغام می‌توانید نقاط ضعف یکدیگر را پوشش دهید و از نقاط قوت شرکت دیگر استفاده‌ کنید. در این میان اگر شرکت شما تصمیم به ادغام با شرکت دیگر گرفت، باید از مشاوران و حسابرسان حرفه‌ای استفاده کنید که قرارداد مناسبی با شرکت دیگر در این موضوع بسته شود و این ادغام در آینده برای شما مشکل ساز نشود.

برچسب ها : کلینیک کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/0F9VgHNW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه