شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
آخرین اخبار انتخاباتی

اختلاف‌ نظر جامعتین بر سر حمایت از هاشمی‌ در خبرگان

8 سال پیش ( 1394/11/18 )
 

* سخنگوی جامعه روحانیت مبارز گفت که اعضای این تشکل با حضور آیت‌الله هاشمی در فهرست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان موافقت کردند اما جامعه مدرسین با این امر مخالف است. غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با ایسنا، درباره لیست مورد حمایت جامعتین در انتخابات خبرگان، اظهار کرد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم جناب آقای هاشمی را درلیست خود نیفزودند اما جامعه روحانیت از آغاز بحث در مورد انتخابات خبرگان برای حضور آقای هاشمی در لیست مورد حمایت خود رأی‌گیری کرد و ایشان رأی لازم را به دست آورد.

57634624135136232346135123513

وی با بیان اینکه جامعه روحانیت مبارز هنوز در مورد حضور هاشمی در لیست مورد حمایت برای انتخابات خبرگان بررسی مجددی انجام نداده است، افزود: قرار بود جامعه روحانیت و جامعه مدرسین در کل کشور لیست مشترک داشته باشند. اما اینکه آیا اقتضای لیست مشترک این است که در تهران اسم آقای هاشمی در لیست مشترک نیاید یا اینکه ما لیست جداگانه بدهیم هنوز در این باره تصمیم‌گیری نکرده‌ایم.

حسینعلی امیری قائم‌ مقام وزیر کشور با بیان اینکه «فضا برای رقابت کاندیداهای مجلس فراهم است» گفت: اگر تعداد افراد تاییدصلاحیت شده را بر 290 کرسی مجلس تقسیم کنیم برای هر کرسی 21 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که رقابت خوبی را نشان می‌دهد. براساس آمار شورای نگهبان 6‌هزار و 145 نفر تایید نهایی و 5‌هزار و 192 نفر هم رد‌صلاحیت نهایی شدند. 5‌هزار و 561 نفر از تایید صلاحیت شدگان مرد و 584 نفر زن هستند.

محمدنبی حبیبی، عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان و دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: طرح موضوع تعهد از اعضای شورای ائتلاف برای ریاست حداد عادل بر مجلس دهم یک اقدام شیطنت‌آمیز است. آنهایی که دست به شایعه پراکنی و اخبار دروغ و کذب می‌زنند با ائتلاف اصولگرایان مخالف هستند.

محمود میرلوحی قائم مقام رئیس ستاد تهران ائتلاف اصلاح‌طلبان گفت: از میان کاندیداهای شورای سیاست‌گذاری برای انتخابات مجلس دهم تنها دو نفر یعنی محمدرضا عارف و مصطفی کواکبیان تایید شدند. تلاش شده است تا از بین تایید صلاحیت شده‌ها با کسانی که با جریان اصلاحات نسبت دارند و می‌توانند در مجلس حامی اصلاحات و دولت باشد صحبت شود. به نظر ما آنها می‌توانند گام دوم را در مجلس تثبیت کنند. نباید امید و آرامشی که از شرایط سال 92 ایجاد شده، آسیب ببیند.

علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که تایید صلاحیتش برای کاندیداتوری در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی رسما به وی اعلام شده است.

* صلاحیت مرتضی اشراقی نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی تایید شد.

محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با اشاره به ضرورت حفظ امید و نشاط در عرصه انتخابات با وجود ردصلاحیت اصلاح‌طلبان گفت: با امید به کار خود ادامه می‌دهیم. چهره‌های شاخص به لیست وزن می‌دهند ولی حالا این رد‌صلاحیت‌ها اتفاق افتاده و دست ما هم نبوده است. ما نسبت به مردم انقلاب و نظام وظیفه داریم. رد‌صلاحیت‌ها برای ما اتفاق افتاده و شما نسل جوان‌ها باید خوشحال باشید که به عرصه انتخابات وارد شده‌اید.

چهره‌های سرشناس رد‌صلاحیت شده به این شرح است: محسن مهرعلیزاده، سیدجلال ساداتیان، مرتضی الویری، شهربانو امانی، اشرف بروجردی، فاطمه راکعی، محسن رهامی، قاسم شعله‌سعدی، سیدعلی محتشمی‌پور، رسول منتجب‌نیا و فاطمه هاشمی بهرمانی.

نامزد‌های اصلاح‌طلب تایید‌شده: محمدعلی وکیلی، علیرضا محجوب، محمدرضا عارف، مصطفی کواکبیان و سهیلا جلودارزاده.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/QRcfKYPU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه