دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

معاون وزیر و رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از اختصاص 120 میلیارد تومان اعتبار برای اكتشاف معادن خبر داد و گفت: استان كرمان و جنوب یزد پتانسیل معدنی بالایی دارند و برای اكتشاف هفت هزار كیلومتر مربع در حال مذاكره با روس‌ها هستیم. به گزارش روابط عمومی ایمیدرو، مهدی كرباسیان در جلسه با استاندار كرمان گفت: از وزیر درخواست كرده‌ایم جلسه‌ای جدا برای پیگیری و بررسی مشكلات زغال سنگ برگزار كنند.

وی یكی از مشكلات معادن زغال سنگ را ایمنی دانست و درباره فعالیت معدن زغال خمرود در شهرستان راور گفت: كار واگذاری این معدن انجام و برنده مناقصه مشخص شده و پیش‌بینی می‌شود تا یك ماه آینده عملیات بهره‌برداری از این معدن آغاز شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: كشور در حوزه اكتشاف معادن مشكل دارد همچنین در این زمینه یك عقب‌ماندگی تاریخی داریم و كم كار شده است. وی افزود: درصد بالایی از كشور كار اكتشافی دقیق و عمیق نشده است و در ایمیدرو 200هزار كیلومتر مربع تعریف شده كه 100 هزار كیلومتر شروع و 80 هزار كیلومتر در سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی و جنوبی انجام شده است. كرباسیان تصریح كرد: 100 هزار كیلومترمربع قرارداد اكتشاف هوایی و بحث استخراجی منعقد و كار از هفته قبل آغاز شده كه حدود 15 هزار كیلومتر از این محدوده در شمال استان كرمان است.

وی بیان كرد: امسال 120 میلیارد تومان بودجه برای اكتشاف گذاشته‌ایم و اولویت با استان كرمان است و در صورتی كه پهنه‌های استان كرمان ارائه شود برای اكتشاف آمادگی 100 درصد داریم. كرباسیان در ادامه اظهار كرد: بحث معدن تیتانیوم كهنوج جزو اولویت‌های ویژه ایمیدرو است كه كار مهندسی مشكل دارد اما تا سطح كنسانتره در بودجه دیده شده و در صورت معین شدن پیمانكار، كار را با ایمیدرو شروع می‌كنیم و بقیه كار را با شركت‌های معتبر جلو خواهیم برد.

وی با بیان اینكه افزایش اختیارات جزو اولویت‌های دولت است، تصریح كرد: سیاست ما با توجه به محدودیت بودجه‌های دولت این است كه اگر جایی كسی آماده سرمایه‌گذاری باشد، وظیفه داریم كار را واگذار كنیم اما متقاضی برای ما مهم است زیرا باید توانمندی فنی و مالی داشته باشد.

كرباسیان گفت: به دلیل افت قیمت بین‌المللی سنگ آهن باید حوزه كنسانتره و گندله را فعال كنیم كه به چرخه داخلی وارد شود و در این زمینه طرح جامعی تهیه شده و با تعیین قیمت سنگ آهن موافق هستیم. وی افزود: انجام مسئولیت‌های اجتماعی در تمام دنیا عمل می‌شود و هر واحد تولیدی بزرگ صنعتی و معدنی باید به اطراف خود توجه كند اما مشكل این است كه این تفكر نهادینه نیست.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JsGRpSPa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه