شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احـــداث نیــروگاه های زباله سوز در کلانشهرها و شهرهای شمالی از اولویت های صنعت برق ایران است و این زمینه خوبی برای همکاری بین دو کشور می تواند باشد.

حمید چیت چیان وزیرنیرو، در دیدار با «پارمیسل سوبوتکا» نایب رئیس مجلس سنای جمهور چک با اعلام این نکته گفت: سابقه همکاری میان دو کشور ایران و جمهوری چک به گذشته های دور بر می گردد و ما در حال حاضر نیز در زمینه احداث نیروگاه برق آبی «خداآفرین» در شمال غرب کشور با این کشور همکاری داریم.

احداث نیروگاه های زباله سوز زمینه همکاری مشترک ایران و چک

بـــه گــزارش پـــایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، وی تصریح کرد: مسلما در آینده رویکرد تولید برق در کشور ما متفاوت از گذشته خواهد بود، چرا که ایران بنا دارد عمده تمرکز خود را در سال های آتی روی انرژی های تجدیدپذیر بگذارد.

وزیر نیرو در این نشست با اشاره به ظرفیت نصب شده نیروگاهی کشور، اظهار داشت: در کشور عمده تولید برق از گاز طبیعی است و میزان تولید برق اتمی ما در مقایسه با نیروگاه های گازی بسیار ناچیز است و تنها 1000 مگاوات را دربرمی گیرد.

چیت چیان ادامه داد: کشور ما در کنفرانس پاریس (COP21) متعهد شده تا سال 2030 حدود 7500مـــگاوات انـــرژی تجدیدپذیر تولید کند، بسیار خوشحال خواهیم شد که شرکت های توانمند کشور چک در این زمینه اقدام به سرمایه گذاری کنند. 

وی خاطرنشان کرد: در برنامه های توسعه تولید برق، برای ظرفیت های بالاتر از 100 مگاوات در بخش تجدیدپذیر کشور مناقصه برگزار می شود و شرکت های مجرب چک می توانند در این مناقصه ها شرکت کنند.

وزیر نیرو تاکید کرد: احداث نیروگاه های زباله سوز در شهرهــای شمــال و کـــلانشهرهــای کشــور از اولویت های دیگر ما در سال های آتی است و تاکنون نیز 19 سایت بزرگ برای احداث این نیروگاه ها در نظر گرفته شده است.

وی گفــت: چنــانچــــه شرکت های مجرب جمهوری چک تمایل به فاینانس یا ساخت تجهیزات نیروگاهی این نیروگاه های زباله سوز را داشته باشند، کشور ما استقبال خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در تامین تجهیزات و ساخت نیروگاه های زباله سوز، کیفیت فیلترها برای ما بسیار مهم خواهد بود، چرا که پایین بودن کیفیت این فیلترها ممکن باعث آلودگی های زیست محیطی شود.

چیت چیان با اشاره به ظرفیت های ایران در زمینه تصفیه آب و فاضلاب و همچنین هوشمندسازی تجهیزات انتقال آب گفت: از شرکت های جمهوری چک که قادر به تامین سرمایه یا راه اندازی این موارد در کشور باشند، استقبال می کنیم.

وی اظهار داشت: روابط بانکی در تحکیم روابط اقتصادی، بازرگانی و انتقال فناوری میان دو کشور بسیار مهم و امید است هیأت جمهوری چک این مسئله را با بانک های این کشور در میان گذاشته و آن را حل و فصل کنند.

در ادامه نایب رئیس مجلس سنای جمهوری چک نیز با اشاره به ظرفیت های انرژی ایران، اظهار داشت: انرژی از بخش های بسیار مهم و حیاتی هر کشور در توسعه اقتصادی است و خوشبختانه ایران نیز از منظر ذخایر انرژی در جایگاه بسیار مهمی در جهان قرار دارد.

وی افزود: تاریخ روابط دو کشور به بیش از 90 سال برمی گردد و امیدواریم با پایان یافتن، تحریم ها بتوانیم این روابط را ادامه و حتی گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: اساس تولید انرژی برق از انرژی هسته ای و نیروگاه های زباله سوز است و ما می توانیم در این زمینه همکاری های خوبی با ایران داشته باشیم.

سوبوتکا ادامه داد: در حال حاضر در شمال کشور چک و در مرکز یکی از شهرها، نیروگاه زباله سوز داریم که با بالاترین راندمان و بدون کــوچــک تــرین آلودگی زیست محیطی کار می کند.

نایب رئیس مجلس سنای چک ادامه داد: شبکه های توزیع برق ما بسیار خوب و کم تلفات است و ما می توانیم در این زمینه نیز روابط خوبی را با ایران داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت های چک جهت ایستگاه های تصفیه فاضلاب گفت: براساس قانون در کشور چک هر شهر بالای 3 هزار نفر جمعیت باید دارای ایستگاه تصفیه فاضلاب باشد و این مسئله باعث شده که کشور ما در این زمینه تجربیات بسیار خوبی داشته باشد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ZXQjtEJk
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه