جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

براساس گزارش شرکت خدمات مالی و بانکی سیتی گروپ، کشورهایی مانند ونزوئلا که با کمبود نقدینگی مواجه هستند، ممکن است درصدد فروش بخشی از ذخایر طلای‌شان برآیند. به گزارش ایسنا، تحلیلگران سیتی گروپ در گزارشی نوشتند این کشور آمریکای جنوبی کشوری است که به دلیل کاهش قیمت نفت، ممکن است در معرض فروش بخشی از ذخایر طلایش باشد. با این همه مقامات بانک مرکزی و وزارت دارایی ونزوئلا در تماس‌های بلومبرگ، درباره این گزارش حاضر به اظهارنظر نشدند.

طلا در ژوییه تحت تأثیر دورنمای افزایش نرخ‌های بهره در آمریکا که صعود ارزش دلار را در پی داشت، به کمترین قیمت در پنج سال گذشته سقوط کرد. فروش طلا از سوی دولت‌ها حتی اگر بانک‌های مرکزی دیگر شامل چین به افزایش ذخایرشان بپردازند، ممکن است قیمت این فلز زرد را تحت فشار بیشتری قرار دهد.

به گفته تحلیلگران سیتی گروپ، اگر ونزوئلا بخشی از ذخایر طلای خود را به فروش رساند، قیمت طلا در سطح پایین تثبیت خواهد شد. ونزوئلا بیش از 95درصد از درآمد صادراتی خود را از فروش نفت به‌دست می‌آورد و اکنون که قیمت نفت‌خام به سطح پایین کم‌سابقه‌ای سقوط کرده، نگرانی‌هایی نسبت به دشواری این کشور برای پرداخت بدهی‌هایش مطرح شده است با این همه براساس گزارش بارکلیز، احتمال ورشکستگی این کشور در سال‌جاری اندک است.

طبق آمار صندوق بین‌المللی پول، ونزوئلا تا سپتامبر 11.607 میلیون اونس طلا داشت. براساس گزارش سیتی گروپ، حدود 68 درصد از ذخایر ونزوئلا تا ماه اوت به‌صورت شمش
بوده است. هر اونس طلا در بازار جهانی در سطح 1117 دلار معامله می‌شود که 5.6 درصد کاهش نسبت به ابتدای سال 2015 را نشان می‌دهد. سیتی گروپ در گزارش اخیرش قیمت مورد پیش‌بینی برای طلا را تغییر نداد و همچنان انتظار دارد با احتمال آغاز تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا، قیمت هر اونس طلا در سه ماهه جاری به‌طور متوسط 1090 دلار باشد.

براساس گزارش آربی‌سی کپیتال مارکتس، ونزوئلا در بحبوحه اعتراضات و کمبود کالاهای اساسی در شرایطی که این کشور در دسامبر، انتخابات پارلمانی برگزار خواهد کرد، در آستانه بحران قرار دارد. دولت ونزوئلا در سال‌های 2011 و 2012 بیشتر طلایی را که در بانک‌های خارجی نگهداری می‌کرد، به این کشور بازگرداند. این اقدام به دستور هوگو چاوز، رییس‌جمهور فقید این کشور با هدف حفاظت در برابر بی‌ثباتی بازارهای مالی انجام گرفت.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/W3S1RHB0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه