سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

وزیر کار در رأس هیاتی به منظور شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه به حراره پایتخت این کشور رفت. به گزارش مهر، علی ربیعی با بیان اینکه قاره آفریقا از اولویت‌های دولت تدبیر و امید برای همکاری در زمینه‌های مختلف است، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز دوستان قبل از توافق هسته‌ای خود از جمله زیمبابوه را فراموش نمی‌کند و این کشورها برای ما ارزشمند هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که برای شرکت در هشتمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه به حراره پایتخت این کشور سفر کرده است در بدو ورودش، احیای مراودات دوستانه و فعال کردن و گسترش همکاری‌های تهران و حراره در زمینه‌های مختلف را از جمله اهداف این سفر اعلام کرد. وی با بیان اینکه به‌عنوان رییس ایرانی کمیسیون دائمی مشترک به زیمبابوه ازکشورهای دوست و قدیمی جمهوری اسلامی ایران در قاره آفریقا آمده است، گفت: آقای رابرت موگابه رییس‌جمهوری این کشور از شخصیت‌های معتبر بین‌المللی در دوران سخت و در مقابل حملات همواره از ایران دفاع کرده است.

ربیعی خاطرنشان کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره همکاری‌ها و مناسبات خوبی بین دو کشور در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی برقرار بوده و در این سفر زمینه گسترش همکاری‌ها و مبادلات فرهنگی هم با حضور هیاتی از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بررسی می‌شود. وی ادامه داد: بررسی روند فعالیت و وضعیت کارهای تولیدی و صنایع ایران در زیمبابوه، صادرات و برخی خریدها در این سفر و به‌ویژه در کمیسیون دائمی مشترک دو کشور در دستور کار قرار دارد. وزیر کار با تاکید بر اینکه تهران و حراره مواضع مشترک سیاسی درخصوص بسیاری از مسائل بین‌المللی دارند اظهارداشت: دوستان و مقامات بلندپایه این کشور را در جریان موفقیت ایران در تحقق توافق هسته‌ای با گروه ۱+۵ قرار می‌دهیم. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: آفریقا زمینه‌های بکر زیادی برای همکاری دارد و معتقدیم زمینه پیوندهای زیادی بین ایران و کشورهای آفریقایی وجود دارد که اگر احیا شوند در سطح بین‌الملل می‌توانیم بسیاری از نیازهای همدیگر را پوشش دهیم.
ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای سیاست‌های درازمدت و مستمر جمهوری اسلامی ایران در قبال قاره آفریقا، نگاه جدی‌تری به این قاره بزرگ دارد و گسترش همکاری‌ها و مناسبات با کشورهای آن مانند زیمبابوه را در دستور کار قرار داده است.

وی درباره همکاری‌های تهران با پایتخت‌های آفریقایی بعداز توافق هسته‌ای تاکید کرد: توافق هسته‌ای زمینه‌های بین‌المللی بیشتری را برای فعالیت‌های ما فراهم می‌کند، اما جمهوری اسلامی ایران دوستان قبل از توافق هسته‌ای از جمله زیمبابوه را هرگز فراموش نمی‌کند و این کشورها برای تهران بسیار ارزشمند هستند.

وزیر امور خارجه زیمبابوه نیز با ابراز خرسندی از سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رأس هیاتی اقتصادی، صنعتی، فرهنگی و تجاری به حراره گفت: مقامات زیمبابوه بسیار مشتاق هستند تا در جریان نتایج مذاکرات و توافق هسته‌ای قرار گیرند. سیمباراشه مومونگگوی با بیان اینکه رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران را به خوبی می‌شناسیم، افزود: با اظهارات شما موافق هستم، روابط سیاسی بسیار خوبی با ایران داریم و اکنون زمینه‌های زیادی برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و بازرگانی بین حراره و تهران وجود دارد.

رییس زیمبابوه‌ای کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه تصریح کرد: این کمیسیون مشترک فرصتی دیگر برای تعمیق و توسعه روابط و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5C7nfQql
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه