جمعه, ۲۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 19 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

رییس مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه ساختار اتاق بازرگانی باید متحول شود، گفت: ساختار امروز اتاق بازرگانی همه بخش‌خصوصی را شامل نمی‌شود و جایی برای صنعت‌گران ندارد. اتاق بازرگانی در دور جدید باید جایگاه کارآفرینان باشد. محمدرضا دیانی با تاکید بر حمایت از کالاهای داخلی بیان کرد: همه طرف‌های ذی‌نفع در این قضیه باید تلاش کنند تا حمایت از کالاهای داخلی به نتیجه برسد. از یک‌سو تولیدکنندگان باید همت جدی در رابطه با ارتقای کیفیت و تنوع محصولات خود و پاسخگویی به نیازهای بازار داشته باشند و از سوی دیگر رسانه‌ها نیز باید این باور را در مردم ایجاد کنند که کالاهای ایرانی بی‌کیفیت نیستند.

تابلوهای تبلیغاتی برای کالاهای قاچاق

رییس مجمع کارآفرینان ایران افزود: با بیان اینکه تولیدکنندگان داخلی قدرت تبلیغاتی ندارند، تشویق مردم به خرید کالای داخلی در همه کشورها وجود دارد و به‌نوعی منافع ملی هر کشور است که در کشور ما با توجه به تحریم‌ها باید بیشتر به آن توجه شود. او با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از کالاهای وارداتی به کشور بی‌کیفیت هستند، اظهار کرد: مردم مطمئن باشند بسیاری از کالاهایی که به‌عنوان کالاهای اروپایی وارد کشور می‌شود فقط برای خرید مردم است، چرا که قاچاقچی‌ها و برخی از تاجرها کالاهای بی‌کیفیت را برای سود بیشتر وارد می‌کنند و متاسفانه تابلوهای تبلیغاتی شهر نیز در اختیار این کالاها قرار می‌گیرد. 

دیانی افزود: دولت باید سیاست‌های تشویقی و اختصاص منابع خود را براساس آمایش اقتصادی در نظر بگیرد، در حال حاضر این اتفاق در همه دنیا رخ می‌دهد و اقدامات تشویقی دولت‌ها براساس این موضوع انجام می‌شود. او از وجود 470 برند لوازم‌خانگی در ایران خبر داد که اکثر آنها خدمات پس از فروش ندارند.

صاحبان کارت‌های بازرگانی، تحت پوشش کمیته امداد

او با تاکید بر اینکه ساماندهی کارت‌های بازرگانی و شناسایی صاحبان آنها ضروری است، چراکه در حال حاضر خیلی‌ها کارت بازرگانی دارند و خودشان خبر ندارند، تصریح کرد: 5‌میلیون واحد کشاورزی، 380 هزار بنگاه صنعتی، 180‌هزار بنگاه تعاونی خصوصی، 3‌میلیون واحد صنفی و 7800 واحد معدنی در کشور فعال هستند اما کل اعضای اتاق بازرگانی که می‌توانند در این انتخاب رأی دهند 50 هزار نفر هستند. از سوی دیگر هر شخصی می‌تواند با کمترین هزینه کارت بازرگانی دریافت کند، برای مثال در دوره قبلی افرادی که از تهران وارد شدند بیشترین رأی‌شان 1175 و کمترین رأی‌شان 367 مورد بود. رییس مجمع کارآفرینان ایران ادامه داد: اگر بخواهیم دولت کوچک شود باید یک پارلمان بخش‌خصوصی قوی داشته باشیم. درحالی‌که گاهی اوقات می‌بینیم در بخش معدن یک واردکننده جای فعال بخش معدن می‌نشیند یا کشاورز واردکننده کود شیمیایی می‌شود، بنابراین شخص نمی‌تواند منافع آن بخش را به‌خوبی ببیند.

دیانی افزود: در همین دوره از انتخابات اتاق بازرگانی افرادی هستند که طناب بافی، شرکت باربری، مغازه در میدان میوه و تر‌بار، تولیدی پیچ و پرچ یا تولید لوله و اتصالات دارند اما کاندیدای کمیسیون کشاورزی شده‌اند. چندی پیش اعلام شد 1800 خودروی لوکس به نام یک خانم روستایی به کشور وارد شده است، بنابراین این نشان می‌دهد که بعضا اطلاعات کارت‌های بازرگانی درست نیست. ما واردکنندگانی داشته‌ایم که کارت بازرگانی دارند و در عین حال تحت پوشش کمیته امداد بوده‌اند که باید پیگیری شود این کارت‌ها به نام چه کسانی هستند؟

مشکل سرمایه در گردش بنگاه‌ها همچنان پابرجاست

او همچنین با اشاره به موضوع قاچاق کالا به کشور اظهار کرد: همیشه تفاوت میان کالاهای وارد شده به کشور و کالاهای ثبت شده در گمرک، آمار قاچاق را نشان نمی‌دهد چرا که بیش از 50‌تا 60 درصد کالاهای قاچاق شده از طریق قاچاق رسمی هستند، یعنی واردکنندگان کم اظهاری یا بداظهاری می‌کنند و کالا را از طریق تعرفه دیگری، به نام یک کالای دیگر وارد کشور می‌کنند.  رییس مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه اختلافات بین صنعت و بانک‌ها همچنان باقی است، گفت: مسئله بدهی‌های ارزی بین بانک‌ها و صنایع کشور ادامه دارد و بسیاری از صنایع به همین دلیل زمین‌گیرند. به‌عنوان مثال مشکلات سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی ده‌ها بار گفته شده اما تاکنون هیچ راه‌حل قابل انجامی در این زمینه اندیشیده نشده است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cH1qsRod
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه