شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
کیوسک

ابررایانه دنیا آمریکایی نیست

8 سال پیش ( 1395/4/3 )
 

ابر کامپیوتر دنیا ساخت چین است. این ابر کامپیوتر که Sunway TaihuLight نام دارد و در مدل‌سازی آب و هوا و پژوهش‌های علمی کاربرد دارد، قدرتمند‌ترین رایانه دنیاست. این رایانه جدید به کمک 40هزار پردازنده قادر است بیش از هزار تریلیون (یک با 15 تا صفر) عملیات در ثانیه انجام دهد. پس از کنفرانس بین‌المللی اختصاص داده شده به این رایانه، رتبه‌بندی سایت Top500. org این کامپیوتر را به‌عنوان قدرتمند‌ترین کامپیوتر دنیا معرفی کرد. در ساخت این رایانه هیچ قطعه آمریکایی به‌کار نرفته و تماما ساخت چین است. در این ابررایانه از پردازنده اینتل استفاده نشده‌ است.

40960 پردازنده چینی هر کدام با 260 هسته در این رایانه قدرتمند به‌کار رفته است. این پردازنده‌ها سه برابر قدرتمند‌تر از پردازنده‌های آمریکایی عمل می‌کنند. با بیش از 10 میلیون هسته، این ابررایانه می‌تواند بیش از هزارتریلیون معادل 93 پتافلاپس عملیات را در هر ثانیه انجام دهد. فلاپس یک شاخص سنجش کارایی پردازنده رایانه است که هر ترافلاپس معدل یک تریلیارد عملیات در ثانیه است. این ابررایانه دو برابر مدل قبلی‌اش سرعت دارد. براساس رتبه‌بندی Top500 از 10 رایانه سریع و قدرتمند جهان، دو رایانه چینی و چهار رایانه ساخت آمریکا است.

بقیه مدل‌ها ساخت کشور‌های ژاپن، آلمان، سوییس و عربستان است. چین با صرف هزینه‌ زیاد و سرمایه‌گذاری در طرح‌های علمی و پژوهشی به یک کشور پیشرو در این زمینه تبدیل شده‌ است.

برچسب ها : فرصت آزاد کیوسک
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CAJbpUe7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه