پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

کارشناسان از یک بحران مالی جهانی در آینده هشدار می‌دهند و عواقب وخیم و جدی را برای کشورهای توسعه‌یافته پیش‌بینی می‌کنند.

جیم راجرز، کارشناس سرمایه‌گذاری و امور مالی که خودش هم یک سرمایه‌گذار بزرگ است، در این رابطه می‌گوید: «صدها میلیارد دلار از ثروت بسیاری از موسسات قدیمی، احزاب سیاسی، دولت‌ها و شرکت‌های کوچک و متوسط ناپدید شده است.»

آیا بحران مالی دیگری در جهان آغاز  شده است؟

خبرگزاری سرمایه نیز به نقل از روزنامه وال استریت اشاره کرد که ایالات متحده امریکا بدهکارترین کشور جهان است که باید در آینده مبلغ بالایی به سایر کشورهای توسعه‌یافته غربی پرداخت کند.

شاخص‌های اقتصادی کلیدی که از فروپاشی جلو‌گیری می‌کنند شامل تجمع عظیم بدهی و تزریق پول به بازاراست. علاوه بر این، راجرز تاکید کرد که چاپ پول بدون توقف «فساد ارز» است.

طبق گفته صندوق بین‌المللی (FMI) عامل دیگری که چشم‌انداز ارائه شده توسط راجرز را تیره‌تر می‌کند، گسترش مشتقات از ۵۰۰میلیارد دلار در سال ۲۰۰۸ تا ۱۲۰۰میلیارد دلار در سال جاری است.

این کارشناس در ادامه می‌گوید: «ما دورانی خواهیم داشت که در آن مردم، کشورها و جوامعی که به تولید کالای واقعی می‌پردازند وارث زمین خواهند شد.» 

بنابراین به عقیده او، ملتی پیشرفت خواهند کرد که ارزش کار و پس‌انداز را می‌دانند مانند آسیایی‌ها.

جیم راجرز73 ساله، این کارشناس امور مالی در کنار وارن بافت و جورج سوروس، یکی ازمعروف‌ترین سرمایه‌گذاران در جهان است. جورج سوروس، سرمایه‌گذار و تاجر آمریکایی و یکی از بنیانگذاران اصلی مرکز پیشرفت آمریکا است. از نظر مجله فوربز او نفر سی‌ام لیست ثروتمندترین افراد جهان است.

در دهه 1970 جیم راجرز همراه با سوروس صندوق کوانتوم را تاسیس کرد. او در حال حاضر در سنگاپور زندگی می‌کند و رئیس راجرز هلدینگ و بیلاند اینترست است.

عوامل تشدیدکننده بحران مالی جهانی

کارشناسان معتقدند از جمله عواملی که به بحران مالی جهانی دامن می‌زند، درگیری‌های سیاسی میان کشورها، کاهش ارزش پولی چین و مشکلات اقتصاد‌های نوظهور هستند. به علاوه سقوط قیمت نفت هم می‌تواند عواقب جدی داشته باشد.

کاهش 70درصدی قیمت نفت، تقاضا را در کشورهای نفت‌خیز کاهش داده و آنها را با کمبود بودجه شدید مواجه کرده است. این کشور‌ها برای جبران کسری بودجه مجبور به پرداخت هزینه هستند.

کاهش ارزش پولی چین، سرمایه‌گذاران را به تکاپو انداخته است. این موضوع عواقب جدی برای بازارهای جهانی به دنبال خواهد داشت. چین با سیاست مالی که اتخاذ کرده، ارزش پول خود را عمدا پایین آورده است. همین موضوع باعث رقابتی شدن صادرات محصولات چینی می‌شود. چین با دستکاری و پایین نگه داشتن ارزش پول خود، صادراتش را رقابتی کرده است. سهامداران بیش از سایرین از این اقدام چین نگران هستند.

کشورهای با اقتصاد نو ظهور با مشکل اقتصادی رو به رو هستند. کشورهای چین، هند، اندونزی، برزیل و روسیه در تلاش برای ایجاد بازار و توسعه پایدار هستند. مشکل جدید این کشور‌ها مبارزه با فساد گسترده است. فساد موجود در این کشورها فرصت برای کسب‌و‌کار را کاهش می‌دهد و مانع توسعه اقتصادی می‌شود. لازم است این کشور‌ها برای مبارزه با فساد، تغییراتی در ساختار سیاسی و اقتصادی خود به‌وجود آورند. این کشور‌ها عامل اصلی نوسان در رشد تجارت جهانی و ثبات مالی در سطح بین‌الملل هستند.

برچسب ها : فرصت آزاد
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/E0xP5Uoa
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه