پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل رنو- نیسان در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرد این شرکت به محض برداشته شدن تحریم‌ها، آماده گسترش تولید در ایران است. به گزارش ایسنا، کارلوس گون در این نمایشگاه به خبرنگاران اظهار کرد: ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید بیش از یک‌میلیون خودرو را در حال حاضر به 1.5 یا 2‌میلیون خودرو دارد. گون اظهار کرد: ما آماده حضور در ایران هستیم اما می‌خواهیم این حضور به شکلی پایدار باشد. وی در ادامه افزود: پتانسیل زیادی در ایران وجود دارد، اما هنوز از نظر سیاسی و حقوقی شرایط لازم مهیا نشده است.

یکی از مدیران پارس خودرو در ژوییه سال گذشته به وال‌استریت‌ژورنال گفته بود، رنو سرگرم مذاکره برای داشتن سهم اندکی در این خودروساز دولتی است. وی همچنین گفته بود رنو سرگرم مذاکره برای خرید تسهیلاتی مانند کارخانه‌های خودروسازی سایپا است که شرکت مادر پارس خودرو است.

76846734534634735735357344733537

تحریم‌های غربی مانع تولید داخلی خودروهای رنو شد که با قطعات وارداتی مونتاژ می‌شوند.
در این بین پژو سیتروئن، رقیب فرانسوی رنو که در سال 2012 به دلیل تشدید تحریم‌ها ایران را ترک کرد، برای ایجاد یک شراکت جدید با شریک سابقش ایران خودرو پای میز مذاکره نشسته است. این شرکت در اکتبر قراردادی را برای فروش خودروهای برند لوکس‌ دی‌اس در ایران امضا کرد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نرخ مالکیت خودرو در ایران تنها 100 دستگاه به ازای هر ‌هزار نفر بوده که شش برابر کمتر از اروپا است و مصرف‌کنندگان از زمان تشدید تحریم‌های اقتصادی که از سوی آمریکا و اروپا وضع شدند و خروج برخی از خودروسازان از این کشور را به‌دنبال داشت، برای دسترسی به خودروهای جدید محدودیت داشتند. اما توافق هسته‌ای تاریخی که در ژوییه سال گذشته میان ایران و قدرت‌های جهانی امضا شد، زمینه را برای برداشته شدن تحریم‌ها مهیا کرد. جان کری، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اظهار کرد این توافق تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/n7cS3gai
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه