سه شنبه, ۱۹ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Tue, 9 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
هنری که از اجدادمان به ارث رسیده است

آشیقی نوازی‌های بی‌رمق

9 سال پیش ( 1393/8/5 )
پدیدآورنده : آشتیق نادر قلی زاده  

در هنر آشیقی ما با استفاده از سازهای خاص قطعاتی را که تمام به یاد گذشتگان و حماسه‌سازان این مرز و بوم است می‌نوازیم. برای نواختن آشیق‌ها سازهایی مثل گایال یا بالابان استفاده می‌شود که فکر نمی‌کنم کسی از جوانان امروز آشنایی خوبی با این سازها داشته باشد. تقصیری هم متوجه آنها نیست. سازهای سنتی متناسب با گستردگی آنها در بین جوانان رواج داده نشده است. متاسفانه هیچ نوع حمایتی هم از هنرمندان آشیقی استان زنجان نمی‌شود.

در نزدیکی ایام محرم و صفر هم دو ماه این هنرمندان ساز نمی‌نوازند که طبیعتا در این دو ماه آنها بیکار هستند. از آنجایی که این هنرمندان و گروه‌هایشان هم از حمایت برخوردار نیستند با مشکلات متعددی روبه‌رو می‌شوند. بیمه و دیگر امکانات نیز در اختیار آنها قرار ندارد. اگر حمایت‌هایی صورت پذیرد می‌توانیم این هنر را که از اجداد ما به ارث رسیده است بیشتر رواج بدهیم.

درخواست ما از مسئولان این است که اولا در شبکه استانی زنجان زمانی را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم بنوازیم و این هنر را به جوانان عرضه کنیم و در ثانی اینکه از آشیقی‌ها حمایت شود تا بتوانند از طریق هنر خود زندگی بگذرانند. هنرمندان این حوزه با مشکلاتی از جمله مشکل مسکن روبه‌رو هستند و هیچ نهادی هم نسبت به حمایت از این هنرمندان اقدام نمی‌کند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/eA8on05w
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه