یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
از میان خبرها

آخرین اخبار انتخاباتی

8 سال پیش ( 1394/9/24 )
 

* قطعی شدن حضور سیدحسن خمینی، در انتخابات مجلس خبرگان موجب شد بسیاری از روحانیون و بزرگانی که به حاشیه سیاست رفته بودند برای حضور دوباره در این عرصه اعلام حضور کنند؛ به گزارش ایلنا آیت‌الله موسوی بجنوردی بلافاصله بعد از سیدحسن خمینی برای حضور در انتخابات اعلام نامزدی کرد و حجت‌الاسلام عماد زمزمه حضورش در خراسان جنوبی شنیده می‌شود و تقاضاها برای حضور آیت‌الله محقق داماد در انتخابات یزد افزایش یافته و عباسعلی روحانی نعلین سفر به اصفهان را دوباره به پا کرده است.

U45737W246226242473485889609

اما حکایت انتخابات تهران، جدا از حکایت‌ شهرهای دیگر است. در تهران، پیش از این آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفته بود که حضور خواهم داشت و حسن روحانی نیز بعید است نامزد انتخابات نشود. جز این چهار نفر، هاشمی و روحانی و خمینی و موسوی بجنوردی، برخی شنیده‌ها حاکی است که سیدمحمود علوی نیز وارد عرصه انتخابات خبرگان خواهد شد و بعید نیست علی یونسی، وزیر پیشین اطلاعات برای خبرگان نام‌نویسی کند و در نهایت حجت‌الاسلام مجید انصاری که در سال‌های دور عضو مجلس خبرگان بوده است، بعید نیست یک بار دیگر شانس خود را برای ورود به این مجلس آزمایش کند.

در کنار این هشت نفر اما باید هشت نام دیگر قرار بگیرند تا جدول اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان کامل شود. با این حال مشخص نیست که اصلاح‌طلبان برای تکمیل اسامی به سراغ برخی چهره‌های میانه رو اصولگرا همچون امامی کاشانی و اکرمی بروند یا چهره‌های جوان را به ترکیب خود اضافه کنند. در آستانه شروع ثبت‌نام انتخابات، آخرین رایزنی‌ها برای ثبت‌نام نامزدها در حال انجام شدن است. با این حال هفته آینده، هفته پرخبری برای ایران خواهد بود. بسیاری از بزرگان هنوز در تردید تصمیم قرار دارند و رایزنی‌ها فشرده‌تر از هر زمانی پیگیری می‌شود.

* آیت‌الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درخصوص هشدار برخی علما نسبت به تحرک برخی جریانات سیاسی برای نقش آفرینی در انتخابات خبرگان پاسخ داد و گفت: «محکم کاری‌هایی توسط شورای نگهبان در موضوع خبرگان انجام شده و اگر این محکم‌کاری‌ها باشد اقدام خلاف شرع و قانونی انجام نمی‌گیرد.» او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است عده‌ای از طریق تبلیغات بخواهند تاثیر و تغییری در ترکیب خبرگان داشته باشند؟ تصریح کرد: «هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. ان شاءالله تعالی کار انجام می‌شود و من هیچ ترسی ندارم. مثلا می‌خواهند چه کار کنند؟ ما که با کسی تعارف نداریم. ما امتحان اجتهاد می‌گیریم، اگر بلد است و فاضل است بفرماید! فقهای شورای نگهبان در مقابل کسی کوتاه نمی‌آیند تا فردی خلاف قانون تایید صلاحیت شود. اصلا چرا کوتاه بیایند؟ چرا بترسند؟ اگر آدم بمیرد بهتر از این است که بترسد.»

آیت‌الله مومن در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا ما می‌توانیم یک مجلس خبرگان با ترکیبی جوان داشته باشیم؟ خاطرنشان کرد: «اینکه می‌پرسید آیا می‌توانیم یک مجلس خبرگان جوان داشته باشیم؛ من می‌گویم بله. منتهی همه آنها باید شرایط کاندیداتوری و عضویت در مجلس خبرگان را داشته باشند. البته اعضای خبرگان باید انسان‌هایی باشند که عقل‌شان برای پیشبرد کارها بهتر برسد، یعنی هم از نظر فقهی و هم از نظر بینش سیاسی و اجتماعی باید سواد داشته باشند.»

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/5ltvxOKb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه