دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
نوبخت عنوان کرد

آب شرب از خلیج‌فارس تامین می‌شود

9 سال پیش ( 1393/12/19 )
 

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور با بیان اینکه به دلیل خشکسالی ما مجبوریم طرح‌هایی را ایجاد کرده و از خلیج‌فارس آب بیاوریم و در داخل به آب شرب تبدیل کرده و میان مردم توزیع کنیم، گفت: با کسب اجازه از مقام معظم رهبری 8 میلیارد تومان برای این موضوع در نظر گرفته‌ایم و هزار و 700 میلیارد تومان نیز برای آبرسانی روستایی هزینه می‌کنیم. محمدباقر نوبخت، در حاشیه حضور در دومین روز از همایش سراسری روسا و مدیران پلیس راهنمایی و رانندگی کشور در جمع خبرنگاران گفت: بودجه سال‌جاری 211 هزار میلیارد تومان بود که این رقم برای سال آینده با 6 درصد افزایش به 224 هزار میلیاد تومان افزایش یافت و مجلس نیز آن را به 236 هزار میلیارد تومان ارتقا داد. وی با بیان اینکه این روند برای افزایش حقوق‌ها و اعتبارات عمرانی و... هزینه می‌شود، گفت: خوشبختانه ترکیب این منابع به قسمی است که کمترین وابستگی به درآمد نفتی در آن وجود دارد.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه در سال 1394 وابستگی‌های ما به درآمدهای نفتی تقلیل پیدا کرد، گفت: از طرفی ما این رقم را از طریق مالیات و گمرکات افزایش دادیم. البته منظور این نیست که ما ضرایب مالیاتی را افزایش داده باشیم، بلکه تصمیم بر این بود تا با استفاده از سیستم‌ها و راهکارهای موجود کسانی را که فرار مالیاتی کرده‌اند، شناسایی کنیم که برابر گزارشی که از سازمان امور مالیاتی گرفته‌ام 95 درصد از منابع در این خصوص تخصیص یافته است. او با بیان اینکه در یک سال گذشته 246 طرح بزرگ و پروژه را به اتمام رساندیم، خاطر نشان کرد: بیش از 800 پروژه را به بهره‌برداری رساندیم و 88 پروژه را در سفرهای رییس‌جمهور انجام دادیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما در آغاز کار در دولت با 2936 پروژه ناتمام روبه‌رو شدیم، گفت: تلاش ما این است که اینها را به اتمام برسانیم، نه اینکه بخواهیم پروژه جدیدی را نیز به آن اضافه کنیم. وی با بیان اینکه در سال آینده بودجه انقباض بیشتری پیدا می‌کند، به شرایط زیست محیطی و مسئله خشکسالی اشاره کرد و گفت: کشور ما یک کشور خشک است که در بسیاری از استان‌ها با کم آبی مواجه هستیم. معاون رییس‌جمهور ادامه داد: الان هیرمند و هامون کاملا خشک شده و من روزی که به زابل رفتم دیدم هامونی که روزی در آن ماهیگیری می‌کردم و دریاچه وسیعی بود، به شنزار تبدیل شده است.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای غربی کشورمان گفت: در غرب ما، در رود دجله و فرات که از ترکیه سرچشمه می‌گیرد سدهایی در این کشور ساخته شده مانند سد آتاتورک که این سدهای بزرگ باعث می‌شوند که آب کمتری به عراق برسد و به همین دلیل، بسیاری از رودهای عراق خشک شده است. او در ادامه با بیان اینکه بناست شش مرکز استان به شبکه راه‌آهن سراسری متصل شود، گفت: کرمانشاه، اردبیل، رشت، سنندج، بیرجند و یک شهر دیگر به این شبکه خواهند پیوست.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای افزایش 7 هزار مگاواتی به ظرفیت تولید برق کشور خبر داد و گفت: طبق برنامه پنجم ما باید هر سال 5 هزار وات به ظرفیت افزایش برق در کشور اضافه کنیم و با اقدامات انجام شده برای سال آینده برای رسیدن به چشم‌انداز برنامه پنجم برای افزایش 7 هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کردیم.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Un4Qgdjv
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه