پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

شاخص کل بورس روز سه شنبه و در چهارمین روز معاملاتی هفته با افزایش 12.99واحدی به رقم 77358.60واحد رسید. شاخص کل بورس بار دیگر روز پرنوسانی را پشت سر گذاشت به طوری که ابتدا و با گذشته پنج دقیقه از ابتدای معاملات بازار با افزایش تقاضا و رشدی بیش از 45واحدی مواجه شد اما در ادامه شاهد نوسان و افزایش عرضه ها در بازار بودیم که در نهایت تاثیر معاملات بلوکی بر مثبت شدن شاخص کل تاثیر گذاشت.

آب سرد گزارش های سه ماهه شرکت ها بر سر سهامداران

شاخص کل هر چند توان حرکت به سمت جلو و در هم شکستن مقاومت ها در کانال 77 هزار واحدی را ندارد، ولی روز گذشته با معاملات بلوکی ایستادگی خوبی از خود نشان داد و به رنگ سرخ در نیامد؛ هر چند که رشد آن نیز ناچیز بود. غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله گران با هدف نقد کردن بازدهی های کوتاه مدت، در حالی پیگیری شد که حاکی از غلبه جو انتظار بر بازار سهام دارد. به طوری که همگام با ضعف نقدینگی، فروشنده چندانی نیز در بازار یافت نمی شود و این انتظار با نزدیک شدن به فصل پاییز و پیش بینی هایی حاکی از پدیدار شدن رونق در شش ماهه دوم سال 95 تشدید شده است.

گزارش های 3ماهه شرکت ها برخلاف انتظار سهامداران

رخوت و سستی بار دیگر کلیه ارکان بورس تهران را فرا گرفته و از رونقی که در زمستان سال گذشته و همچنین مردادماه اخیر با آن روبه رو بودیم، خبری نیست. گرچه صعود مردادماه بیشتر به دلیل حمایت حقوقی ها از رئیس جدید به وقوع پیوست و طی آن این شرکت ها با بازارگردانی، شاخص کل بورس را بالا کشیدند. اساسا اتفاق خاصی در اقتصاد كشور رخ نداده و با گذشت چند هفته از این موضوع، باز هم شاهد معاملات بلوکی در جهت جلوگیری از ریزش شاخص کل هستیم، در حالی که سهامداران خرد هر روزه شاهد افت قیمت سهام شان هستند.

در عین حال اغلب شرکت ها گزارش های سه ماهه خود را منتشر کرده اند و بر خلاف انتظار سهامداران و فعالان بازار سهام، اکثرا با کاهش سودآوری یا پوشش ضعیف بودجه مواجه بوده اند؛امری که موجب دلسردی و عقب نشینی خریداران و بازیگران بازار را در پی داشته و به سستی معاملات روزانه و تعمیق رکود در این بخش از فعالیت های اقتصادی منتهی شده است.

البته هر از گاهی تک سهم هایی دارای بنیه قوی بنیادی در بازار یافت می شود که بلافاصله از سوی سهامداران حرفه ای خریداری و جمع آوری می شوند و باقی فعالان بازار سهام ناگزیر نظاره گر وضعیت فوق
هستند.

عقبگرد 3.6 واحدی آیفکس

روز سـه شـنـبـه نـهـم شهریورماه، تعداد 171.6 میلیون ورقه در 15هزار و 903دفعه در بازارهای فرابورس مورد مبادله قرار گرفت که ارزش آن به رقم یک هزار و 27 میلیارد ریال رسید. در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس نیز روز گذشته نزدیک به 500 هزار ورقه دست به دست شد که ارزش آن بالغ بر 504.9میلیارد ریال بود. در این بازار، اوراق اجاره رایتل با نماد «صایتل» در پی دادوستد 226هزار و 870ورقه به ارزش 233میلیارد ریال در صدر اوراق مورد معامله قرار گرفت. در همین حال در بازار سهام فرابورس ایران نیز بیش از 110میلیون سهم به ارزش 292.8میلیارد ریال خریدوفروش شد که نماد معاملاتی شرکت گروه صنایع کاغذ پارس با نقل و انتقال 10میلیون سهم به ارزش 26.9میلیارد ریال، بیشترین میزان حجم و ارزش معاملات این بازار را در مقایسه با سایر نمادها تجربه کرد. در این بازار در حالی نماد آتیه داده پرداز و دامداری تلیسه نمونه به عنوان نمادهای پربازدید شناخته شدند که نماد تلیسه نیز بالاترین افزایش قیمت روزانه سهام را شاهد بود.

همچنین پس از چند روز روند صعودی شاخص کل، آیفکس با عقبگردی 3.6واحــدی (مــعــادل 0.44درصد) به عدد 816 واحد رسید. نماد تولید نیروی برق دماوند، پالایش نفت تهران و ذوب آهن اصفهان در حالی بالاترین تاثیر منفی را بر آیفکس داشتند که نماد تولید برق عسلویه مپنا، بیشترین تاثیر مثبت را از خود به جا گذاشت. صندوق سرمایه گذاری اعتمادآفرین پارسیان نیز در صدر صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله ایستاد و با دادوستد 4.9میلیون ورقه بهادار به ارزش 68میلیارد ریال روبه رو شد. همچنین دو شرکت با نام های شرکت صنایع تجهیزات نفت و شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان در بازار دوم فرابورس ایران درج شده اند که به این ترتیب شهریور را می توان ماه رونق درج شرکت ها در فرابورس ایران دانست.

ارتباط با نویسنده : sadrolgharavi@yahoo.com

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/u7o4MTFK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه