چهارشنبه, ۷ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Wed, 28 Aug(8) 2024 /
           
فرصت امروز

مخازن زباله شهری امروزه به حدی شلخته و ناکارآمد نگهداری و مدیریت می‌شوند که هیچ عابری جرأت نزدیک شدن به این مخازن زباله را ندارد، زیرا اکثر اوقات این مخازن از خود زباله‌ها کثیف‌تر هستند.بنابراین تنها تعریفی که در ارتباط با مخازن زباله شهری در شهرها و کلان‌شهرها می‌توان ارائه داد آن است که: امروزه مخازن زباله شهری از خود زباله‌ها کثیف‌تر و همراه با بوی نامطبوع‌تر از زباله‌ها هستند. از این رو مخازن زباله که در اصل باید وظیفه و نقش پاک نگه‌دارنده شهر از زباله‌ها را ایفا کنند، خود تبدیل به یک معضل آلودگی زیست محیطی و بصری شده‌اند.

معضلات مخازن زباله‌کنونی

رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران می‌گوید: «سالانه ۴۰۰ میلیارد تومان و روزانه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فقط هزینه جمع‌آوری زباله‌های پایتخت است. با وجود این هزینه بالا، وضعیت پاکیزگی شهر نامناسب است و در کنار کوچه‌ها و مخازن زباله، همچنان کیسه‌های زباله‌ و آشغال مشاهده می‌شود و افرادی نیز شبانه روز در حال کاوش در این مخازن زباله هستند»

ضعف شهرداری‌ها برای نصب مخازن زباله به میزان کافی، رها کردن زباله‌ در گذرگاه‌های عمومی یا اطراف مخازن زباله، عدم فرهنگ‌سازی و فراهم کردن مخازن زباله شیک و تمیز در سطح شهرها، توسط نهاد‌های مربوط همه و همه چهره نامطلوبی به شهر داده است.

زُبال‌آگاه راهکاری آسان و اساسی

«زبال‌آگاه» دستگاهی صنعتی، نوین و چند منظوره جهت ایجاد مدیریت صحیح مخازن زباله شهری است.«زبال‌آگاه» یعنی استفاده از سطوح خارجی مخازن بزرگ زباله‌ای که قابلیتی به عنوان «تبلیغ‌کننده» دارند.سطوحی ارزان، فراوان در سطح شهر، جذاب و خلاق خواهد بود تا تبلیغ کنندگان، تبلیغ خود را به دید مخاطبان برسانند. این ویژگی باعث ایجاد ارزش افزوده برای مخازن زباله شهری خواهد شد.

مكان و سطوحی ارزان، فراوان در سطح شهر، پُر برخورد با مردمان شهر و جلوی روی همه، جذاب و خلاق، جایگاه مناسبی برای جلب توجه مخاطبان خواهد بود تا مُبلغان یا تبلیغ کنندگان، تبلیغ خود را به دید مخاطبان برسانند. مدیریت صحیح جایگاه‌های زباله شهری شامل نگهداری صحیح، تمیز و شیک نگه‌داشتن همه جایگاه‌های زباله، ایجاد ارزش افزوده، اشتغال‌زایی و درآمد‌زایی، همچنین ایجاد مكانی جدید و جذاب برای تبلیغات منظم و مؤثر و دوری از به هدر رفتن سرمایه‌های ملی، تنها بخشی از دستاوردهای پیاده‌سازی و به‌کارگیری از دستگاه صنعتی، نوین و چند منظوره «زبال‌آگاه» به‌عنوان راهکاری جامع در سطح کشور هستند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/I0H3smSU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه