موزه بریتانیا با همكاری بخش فرهنگی گوگل، تمامی آثار خود را به صورت مجازی در اختیار كاربران در سراسر دنیا خواهد داد. این پروژه بزرگترین پروژه بخش فرهنگی گوگل است كه از سال 2011 همكاریاش را با موزههای زیادی در سراسر جهان آغاز كرده است. نیل مككرگور رئیس موزه بریتانیا گفته است كه توافق با گوگل روزی تاریخی برای موزه بریتانیا به شمار میرود، چون به این موزه امكان میدهد به هدفی كه از قرن هجدهم داشته برسد و «كلكسیونی از تمامی دنیا برای تمام دنیا باشد».
او گفته است: «این ایده فانتزی 25 سال پیش با آشنایی با اینترنت ایجاد شد و دنیای جدیدی به ما ارائه داد و حالا به لطف انستیتو فرهنگی گوگل این ایده در حال محقق شدن است. هر انسانی روی كره زمین، قادر خواهد بود تا در موزه بریتانیا بچرخد. آنها با این پروژه میتوانند طوری به كلكسیونهای ما نگاه كنند كه انگار متعلق به خود آنهاست.»
آمیت سود، رئیس انستیتو فرهنگی گوگل گفته است كه یكی از اهداف سازمانش نزدیك كردن فرهنگ خواص به فرهنگ عامه است. او گفته است: این پروژه زیرمجموعه بخش دیدگاه خیابانی گوگل است كه با هدف نزدیك كردن مردم دنیا به هم فعالیت میكند. دیدگاه خیابانی گوگل یکی از سرویسهای محبوب این شرکت است که کاربران زیادی هم در دنیا دارد. این سرویس نه تنها تصاویر و اطلاعات را به کاربران میدهد که به کاربران این امکان را میدهد که خودشان این تصاویر و اطلاعات را ویرایش کنند یا حتی اطلاعاتی جدیدی به آن اضافه کنند. او گفته است که برای شرکتش، این خیلی مهم است که وقتی مردم عادی عکس یک گربه را جست و جو میکنند، این فر صت را داشته باشند که مجسمه این گربه را هم در بهترین موزههای دنیا ببینند.
كل هزینه این پروژه را انستیتو فرهنگی گوگل كه یك سازمان غیرانتفاعی متعلق به گوگل است تقبل میكند.