گردشگری و انواع آن تا امروز در صفحه مدیریت سرمایهگذاری بسیار مورد توجه کارشناسان ما قرار گرفته و تلاش شده انواعی از آن را که کمتر مورد توجه مسئولان و بخشخصوصی بوده در این صفحه معرفی کنیم. اما یکی از مواردی که در کشورهای دیگر از آن با عنوان «گردشگری خوراکی» یاد میشود، در ایران بیشتر در قالب جشنواره و فستیوال در برخی از مناطق و در زمانهای مشخصی در کشور برپا میشود، درحالیکه در بسیاری از کشورهای دنیا مسئله خوراک بسیار مورد توجه است و بهعنوان مکمل در مناطق گردشگری پرجمعیت بسیار مورد توجه است.
حتما شما هم «اعتباری به غذای بیرون نیست» یا «سفر رفتی غذای بیرون نخور» و این قبیل جملهها را زیاد شنیدهاید یا حتی در سفر به دلیل مسمومیتهای غذایی راهی بیمارستان شدهاید همه اینها در حالی است که لذت غذا خوردن در سفر همیشه پررنگ است و همه ترجیح میدهند در سفر غذاهای خوب و باکیفیت و حتی با قیمت بالاتر هم بخورند، به علاوه تست کردن غذاهای محلی همواره یکی از تفریحات توریستها به شمار میآید، اما متأسفانه در بسیاری از مناطق شلوغ و توریستی ایران به خوراک مسافران توجه زیادی نمیشود، در کلاف امروز پیشنهاد میدهیم سرمایهگذاران حوزه گردشگری با احداث رستورانهای زنجیرهای در مناطق توریستی و ارائه غذاهای مناسب و با کیفیت، در کنار غذاهای محلی آن منطقه، زنجیرهای از سرمایهگذاری معقول را راه بیندازند و توجه بیشتری به گردشگری خوراکی کنند. حتی ممکن است برخی مسافران صرفا به خاطر خوردن غذاهای خوشمزه به منطقهای سفر کنند.