پرسش: شرکتی دارم که از برآیند نسبی فعالیت آن راضی هستم، اما میخواهم باز هم پیشرفت کنم و به موفقیتهای بیشتری دست یابم. چه توصیهای دارید؟
پاسخ کارشناس: هرچند که احساس رضایت از فعالیتی که داشتهاید خوشایند است، اما سعی کنید این روحیه را حفظ کنید و از خوب به عالی حرکت کنید. کتاب معروفی در این خصوص وجود دارد که با همین عنوان «از خوب به عالی» ترجمه شده است. توصیه نخست ما به شما این است که این کتاب را مطالعه کنید.
دومین نکتهای که باید به آن توجه کنید، مقابله با حس راهاندازی فعالیتهای جانبی یا غیرمرتبط با کارتان است. بسیاری از افراد موفق دچار این وسوسه میشوند که کارشان را در حوزههایی غیر از کسبوکار اولشان که موفق بوده است، توسعه دهند و این یک اشتباه بزرگ است. تمرکزتان را در توسعه همین کار فعلی بگذارید.
توصیه سوم برندسازی است. بسیاری از کسبوکارها و شرکتها هستند که سودآورند، اما صاحب برند نیستند. بنابراین گام بعدی شما این است که نام تجاری خود را یک پله بالا ببرید و تبدیل به برند شوید.
اگر کسبوکارتان با نام خاصی همراه نیست، با مشاوره متخصصان، یک نام را که قابلیت برند شدن دارد، انتخاب کنید و سپس یک کمپین تبلیغاتی با تمرکز بر برندینگ با کمک مشاوران تهیه و تدوین کنید.
مطمئن باشید بعد از اجرای این کمپین در میان مدت موفقیت شما دوچندان خواهد شد و یک پله بالاتر خواهید رفت.
توصیه بعدی ما مشارکت در امور فرهنگی و اجتماعی است. شرکتها بعد از تبدیل شدن به برند وظیفهای برای خود احساس میکنند که عمل به آن ضمن احساس رضایتخاطر بسیار زیاد برای صاحب کسبوکار و کارمندان شرکت، خودش به نوعی یک برندینگ عالی به حساب میآید. با این کار علاوه بر ذهن مشتری، قلب آنان را هم تسخیر میکنید.