رییس کل سازمان خصوصی از واگذاری بیش از 90 درصد واگذاری‌ها در سال جاری به بخش خصوصی واقعی خبر داد و گفت: براساس مدارک موجود واگذاری‌ها با استقبال این بخش مواجه شده است. میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی، در گفت‌وگو با ایرنا، در پاسخ به این پرسش که در دولت یازدهم چه میزان از واگذاری‌ها به بخش خصوصی واقعی صورت گرفته، افزود: سال گذشته براساس مصوبه‌ای واگذاری‌هایی بابت رد دیون و سهام عدالت انجام شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری یا واگذاری بابت رد دیون مستقیم انجام نشده یا اگر هم صورت گرفته منابع حاصل از واگذاری بوده است. وی درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بحث واگذاری‌ها، اظهار کرد: نیت دولت یازدهم و سازمان خصوصی‌سازی از حضور سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد بستر برای ورود ارز، دانش‌فنی، تکنولوژی و ماشین‌آلات به کشور است، زیرا این امر در نهایت به رونق اقتصادی کشور منجر می‌شود.