محیالدین بهرام محمدیان، رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ایرنا گفت: براساس سند تحول بنیادین، نگاه جدید نظام تعلیم و تربیت به معلم آن است که وی را بهعنوان یک راهبر آموزشی و اسوه معرفی کند. همچنین یکی از مراتب تحول در نظام تعلیم و تربیت چرخش در نظام یاددهی، یادگیری و تنوع در رسانههای آموزشی است. دیدگاه ما نسبت به آموزش آن است که دیگر کتاب را تنها رسانه برای آموزش نمیدانیم، بلکه بستههای آموزشی را همراه کتاب برای معلمان و دانش آموزان در نظر گرفتهایم. یکی دیگر از مواردی که باید در آموزش و پرورش متحول شود، مدیریت آموزشگاهی است که این کار میتواند ما را در اجرای هر چه بهتر سند تحول بنیادین کمک کند.