نشست هم اندیشی مدیران روابط عمومی بانکهای زیر مجموعه وزارت امور اقتصادی و دارایی با رویكرد تحقق اقتصاد مقاومتی در ساختمان مرکزی بانک صادرات ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، در این نشست كه با هدف هم اندیشی و تعامل بیشتر در زمینه موضوعات و مسایل مرتبط با نظام بانكی با محوریت نقش روابط عمومی ها در تحقق اقتصاد مقاومتی با حضور مدیران روابط عمومی بانکها برگزار گردید، امیرصفری مدیر روابط عمومی این بانك و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی بانکها با اشاره به نامگذاری سال ٩٥ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل از سوی مقام معظم رهبری گفت: تحقق شعار سال نیازمند مشارکت حداکثری بین نهادهای مختلف است که در این میان روابط عمومی ها می توانند به عنوان واحدهای بستر ساز نسبت به اجرای برنامه و رویکردهای همگرایانه اقدام نمایند.
وی با بیان اینكه خواسته و نیاز مخاطبان بانك های تغییر كرده و برای اقناع آنها استفاده از روش های خلاقانه در كنار استفاده از ابزارهای جدید ارتباطی الزامی است، گفت: با توجه به افزایش تبادل دانش و آگاهی مشتریان و مخاطبان شبکه بانکی و بهره مندی آنها از ابزارهای ارتباطی جدید لازم است روابط عمومی ها به عنوان حلقه ارتباطی بین مدیران و مخاطبان نیز همگام با پیشرفت های نوین از ابزارهای نوین بهره بگیرند.
امیر صفری در بخش دیگری از سخنانش ضمن تقدیر از تعامل مطلوب رسانه ها افزود: رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی که رسالت اصلی آگاهی دهی به جامعه را بر دوش می کشند از نقش و جایگاه مهمی در پیشبرد اهداف و سیاست های نظام بانکی برخور دارند، تعامل مطلوب و سازنده بانکها و رسانه ها می تواند زمینه و بستر لازم برای تحقق سیاست های نظام بانکی را فراهم سازد.
وی افزود: بانكها در سالهای اخیر سرمایه گذاری مطلوبی در زمینه ایجاد زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری انجام داده اند و امروزه شاهد پیشرفت ها شگرف در زمینه خدمات بانكی در كشور هستیم به گونه ای كه خدمات بانكی ما با خدمات بانكی كشورهای پیشرفته قابل مقایسه است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی بانکها در ادامه تصریح كرد: در راستای ترویج فرهنگ استفاده از خدمات نوین بانكی، بانك ها آمادگی دارند تعامل سازنده ای با رسانه ملی داشته باشند.
گفتنی است در این نشست بر استفاده از ظرفیت های سازمان صدا و سیما در زمینه اطلاع رسانی موثر به آحاد جامعه در خصوص خدمات و نقش بانك ها در اقتصاد كشور، اهمیت و جایگاه رسانه ها به عنوان پیامبران اطلاع رسانی و... بحث و تبادل نظر و نسبت به تشكیل كارگروه های مختلف در زمینه مسایل مربوط به نظام بانكی اقدام شد.
شایان ذكر است در این نشست صمیمانه مدیران روابط عمومی بانك های: ملی، ملت، تجارت، سپه، قرض الحسنه مهر ایران، صنعت و معدن، توسعه صادرات، كشاورزی و رییس اداره بازرگانی صدا و سیما حضور داشتند و نظرات و دیدگاههای خود را در رابطه با موضوعات و محورهای جلسه ارایه كردند.