سرنخ امروز مربوط به مرغ و تخم مرغ است، مادههای غذایی که در سبد روزانه ایرانیان به طرق مختلف استفاده میشود و ایران بهعنوان یکی از تولیدکنندههای این محصولات، موفق عمل کرده است. تخم مرغ بهعنوان یکی از موادغذایی پرکاربرد در زندگی امروزی یکی از محصولاتی است که نیاز به توجه بیشتری از سوی تولیدکنندگان و فعالان حوزه بستهبندی دارد. در واقع تخم مرغ در ایران عموما بهصورت فلهای فروخته میشود و تاکنون توجه ویژهای به بستهبندی و فرآوری آن نشده است.
پیش از این درخصوص فرآوری و تفکیک زرده از سفیده و تبدیل آن به پودر تخممرغ گزارشی ارائه شد. در کلاف امروز منحصرا سرمایهگذاری روی بستهبندی تخم مرغ مدنظر است. تولید تخممرغ در کشور سالانه 900هزار تن است اما ظرفیت ایران برای تولید تخم مرغ 1200هزار تن برآورد میشود که بهراحتی میتوان با بستهبندیهای مناسب و تعیین وضعیت سلامت و درج تاریخ انقضا روی کالا، مصرف سرانه آن را افزایش داد. در واقع با بستهبندی این محصول علاوه بر افزایش مصرف میتوان ظرفیت تولید را بالاتر هم برد و مشتری را برای خرید این محصول و مصرف آن مشتاقتر کرد.