هابیل درویشی، مدیر عامل شرکت مترو در مراسم تست سرد خط ویژه فرودگاه مهرآباد با بیان اینکه حالا یکی از مهمترین پروژههای مترو به طول دو کیلومتر و با چهار ایستگاه مورد تست سرد قرار گرفت، گفت: خط ویژه فرودگاه مهرآباد به خط 4 مترو متصل شده و از آنجا مسافران فرودگاه میتوانند به سراسر تهران سفر کنند. او با بیان اینکه براساس برنامهریزیهای صورت گرفته روزانه 50 هزار مسافر از این خط ویژه استفاده میکنند، گفت: این خط بسیار ویژه است و حتی طراحی قطار و مبلمان آن براساس استانداردهای جهانی و خاص طراحی شده است.
او با بیان اینکه تا پایان سال 94 این خط افتتاح و بهعنوان عیدی تقدیم مردم تهران میشود، گفت: قطارهای این خط برقی بوده و تمام قطارها توسط نیروهای متخصص ایرانی ساخته شده است. مدیر عامل شرکت مترو با بیان اینکه برای احداث این خط 400 میلیارد تومان هزینه شده که با مشارکت بانک شهر این خط مترو ساخته شده است، گفت: قطار این خط قابلیت آن را دارد که بدون راهبر حرکت کند اما فعلا تصمیم بر این است که توسط شخص راهبر هدایت شود.
درویشی با بیان اینکه واگنهای ویژه این خط در حال حاضر در انبار قرار دارد و پس از انجام موفقیتآمیز تستهای مختلف وارد خطوط شده و مسافرگیری میکند، گفت: این خط نیز مانند سایر خطوط با تجهیزات کامل از جمله پله برقی و. . . احداث میشود و حتی برای حمل چمدانها نیز مسیرهای ویژه در نظر گرفته شده است.
او با بیان اینکه خط ویژه فرودگاه مهرآباد چهار ایستگاه دارد، گفت: ترمینال 2، ترمینال 3، ترمینال 4 و بیمه اسامی ایستگاههای این خط هستند که از داخل سالن فرودگاه نیز دسترسیهایی برای مترو در نظر گرفته شده، همچنین مسافرانی که بخواهند به سمت کرج حرکت کنند نیز میتوانند از این خط مترو استفاده کنند. درویشی در خصوص کمبود واگن با بیان اینکه در حال حاضر 1000 واگن کم داریم، گفت: وظیفه دولت است که براساس قوانین این کمبودها را جبران کند و در حال حاضر درخواست فاینانس خرید 1008 واگن روی میز دولت قرار دارد که با امضای آن میتوانیم با همین زیرساخت موجود تعداد سفر با مترو را به بیش از 6 میلیون ارتقا دهیم.
او با بیان اینکه در سالهای آتی خط 6 و 7 مترو نیز به بهرهبرداری میرسند، گفت: مطالعه خط 8 و 9، مترو اسلامشهر – تهران و فرودگاه امام خمینی (ره) نیز در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم این مهم را محقق کنیم. او در مورد زمان فعالیت ایستگاههای خط فرودگاه مهرآباد نیز گفت: فعلا این ایستگاهها بهصورت روزانه فعالیت میکنند اما از آنجایی که برخی پروازها شب است در حال رایزنی برای فعالیت شبانهروزی این خطوط هستیم.