عملكرد سامانه یكپارچه رسیدگی به شكایات بیمه گذاران در بیمه مركزی حكایت از كاهش تعداد شكایات از شركتهای بیمه و كاهش متوسط زمان رسیدگی به شكایات از شركتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز طی چهار سال گذشته دارد.
به گزارش اداره كل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مركزی، معاونت نظارت بیمه مركزی به منظور افزایش رضایت بیمه گذاران و تسریع و تسهیل در روند رسیدگی به شكایات مردمی، اقدام به راه اندازی سامانه یكپارچه رسیدگی به شكایات بیمه گذاران نمود تا بیمه شدگان، بیمه گذاران و همچنین زیاندیدگان با مراجعه به وب سایت بیمه مركزی به آدرس www.centinsur.ir بتوانند شكایت خود را با سهولت مطرح و پیگیری نمایند.
بنابر این گزارش، برای درج شكایت در سامانه مذكور، داشتن اطلاعاتی از قبیل كد ملی، تاریخ تولد، شماره پرونده خسارت، شماره بیمه نامه، آدرس و شماره تلفن همراه الزامی است و شاكی در مرحله نهایی ثبت شكایت با ثبت گزینه "ارجاع شكایت به بیمه مركزی" كد رهگیری دریافت و همزمان پیامكی حاوی دریافت شكایت شاكی بر روی تلفن همراه وی ارسال می گردد و از آن پس وی با مراجعه به همین سامانه با درج كد رهگیری، شكایت خود را پیگیری و از نتیجه آن مطلع می گردد. این سامانه از مراجعه حضوی و سردرگمی مردم برای اعلام و پیگیری شكایات بیمه جلوگیری خواهد نمود.
لازم به ذكر است، این سامانه از ابتدای خرداد ماه سال ۱۳۹۳ عملیاتی شده است و گزارش شكایات شركت های بیمه به تفكیك شركت بیمه و رشته بیمه ای هر ماه بر روی وب سایت بیمه مركزی قرار گرفته و بیمه گذاران می توانند از نحوه عملكرد شركت بیمه مطلع و نسبت به انتخاب شركت بیمه برتر اقدام نمایند.
بر اساس عملكرد سامانه یكپارچه رسیدگی به شكایات بیمه گذاران در بیمه مركزی، تعداد شكایات از شركتهای بیمه كاهش و متوسط زمان رسیدگی به شكایات از شركتهای بیمه از ۷۳ روز به ۶ روز كاهش یافته است.