دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

10زن ورزشکار برتر در سال 2015 توانستند 124‌میلیون دلار حقوق، جایزه نقدی و درآمدهای جانبی از فعالیت‌های اقتصادی مرتبط با ورزش کسب کنند. بازیکنان تنیس بیشترین جایگاه‌ها را در این لیست به دست آوردند و سه رده اول را هم به خود اختصاص دادند. شاید مهم‌ترین دلیل این مسئله برابری جوایز ویمبلدون برای زنان و مردان باشد. امکانی که در بسیاری دیگر از رشته‌ها برای زنان وجود ندارد. در ادامه با این 10 ورزشکار ثروتمند آشنا می‌شوید.

1. ماریا شاراپووا

تنیس‌بازی که مجموع درآمدش در سال گذشته 29.7‌میلیون دلار بوده و از این رقم 6.7‌میلیون دلار از جایزه‌های نقدی به دست آمده و 23‌میلیون دلار هم از فعالیت‌های اقتصادی دیگر. شاراپووا مدت زیادی مصدوم بود و تنها در نیمه دوم 2013 بازی کرد، اما در سال 2014 با انرژی زیادی برگشت.

2. سرنا ویلیامز

درآمد سرنا ویلیامز تنیس‌باز، 24.6‌میلیون دلار بود که 11.6میلیون دلار آن از جوایز نقدی و 13‌میلیون دلار از فعالیت‌های جانبی به دست آمده بود. او با بردهای پیاپی در سال 2015 در شرایطی تاریخی قرار دارد و رکوردهای خوبی را شکسته است.

3. کارولین ووزنیاکی

کارولین ووزنیاکی با 14.6‌میلیون دلار درآمد در سال جاری سومین زن ثروتمند ورزشکار بود. این تنیس‌باز 3.6‌میلیون دلار از جوایز نقدی و 11‌میلیون دلار از فعالیت‌های جانبی دریافت کرده است. ثروتی که به دست آوردنش در رشته‌ای دیگر بسیار دشوارتر بود.

4. دنیکا پاتریک

این راننده مسابقات اتومبیلرانی در سال جاری 13.9‌میلیون دلار درآمد داشته که 7.9میلیون دلار آن را از حقوق و جوایز نقدی‌اش به دست آورده و 6‌میلیون دلار را از فعالیت‌های اقتصادی دیگر. شانسی که فقط در خانه او را زده. بسیاری دیگر از رانندگان زن در گمنامی باقی مانده‌اند و نتوانسته‌اند از حمایت اسپانسرها بهره‌مند شوند.

5. آنا ایوانوویچ

پنجمین ورزشکار زن ثروتمند بهترین شرایطش را از سال 2008 تاکنون در سال جاری تجربه کرده است و درمجموع توانسته 8.3‌میلیون دلار درآمد کسب کند. آدیداس نقش مهمی در درآمدهای جانبی این تنیس‌باز صربستانی داشته. در سال 2015 تمدید قرارداد او با دوبی‌دیوتی‌فری و ایجاد قرارداد تازه‌ای با Shiseido به کمک او آمد تا رتبه پنجم این فهرست را به دست بیاورد.

6. پترا کیتووا

تنیس‌باز اهل جمهوری چک در سال 2015 7.7‌میلیون دلار درآمد داشت. 3‌میلیون دلار آن حاصل پیروزی‌اش در ویمبلدون 2014 بود که اسپانسرهای بیشتری را هم برای او به همراه آورد. بعد از این پیروزی با ساعت ریتمو موندو، نایک و ویلسون قراردادهای تازه‌ای امضا کرد و باز هم ثروتمندتر شد.

7. سیمونا هالپ

مجموع درآمدهای تنیس‌باز رومانیایی 6.8میلیون دلار بود که 5.3‌میلیون دلار آن از جوایزی بود که برده بود. او قراردادهای اسپانسری با آدیداس، ویلسون و چندین برند رومانیایی امضا کرده که برایش 1.5‌میلیون دلار درآمد داشته است.

8. روندا روزی

جودوکار آمریکایی از معدود زنان غیر‌تنیس‌بازی است که توانسته با درآمد 6.5‌میلیون دلاری در سال 2015 به فهرست ثروتمندها راه پیدا کند. او 3‌میلیون دلار حقوق گرفته و 3.5‌میلیون دلار هم از فعالیت‌های جانبی و اسپانسرها به دست آورده. او بازیگر هم هست و در سه فیلم در 12 ماه گذشته بازی کرده که همگی بودجه‌های بالایی داشتند. او یک کتاب پرفروش هم چاپ کرده است. در فعالیت‌های تبلیغاتی، ریبوک، مترو PCS، هدفون‌های مانستر، بوفالو دیوید بیتون و کارلز جی‌آر از اسپانسرهای او بوده‌اند. به نظر می‌رسد همه‌فن‌حریف بودن او و حضورش در عرصه‌های مختلف در ورودش به لیست ورزشکاران ثروتمند کمک کرده است.

9. استیسی لوییز

گلف‌باز آمریکایی هم یکی دیگر از ورزشکاران زن غیر‌تنیس‌باز است که در میان پردرآمدترین‌ها قرار دارد. او سال گذشته 6.4‌میلیون دلار درآمد داشته که 2.4‌میلیون دلار از آن از جوایزش به دست آمده و 4‌میلیون دلار هم فعالیت جانبی داشته است. او دومین آمریکایی است که توانسته در رده‌بندی‌های گلف از سال 2006 راه پیدا کند. شمار اسپانسرهای او در سال 2015 بیشتر و بیشتر شد. از جمله میزونو، KPMG، نفت ماراتن، پیور سیلک، اومگا، براید استون، فوت‌جوی و...

10. آگنزکا رادوانسکا

آخرین زن حاضر در این فهرست هم یک تنیس‌باز است. با درآمد 6‌میلیون دلاری در سال گذشته او هم در میان ثروتمندان ورزش زنان قرار گرفته است. درآمد او از فعالیت‌های اقتصادی جانبی دو برابر فعالیت ورزشی و درآمدش از جوایز تنیس بود. لوتو، بابولات و لکسوس از برندهایی هستند که برای تبلیغات سراغ او آمده‌اند.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pExGXACM
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه