نمایشهای عروسکی یا ویژه کودک معمولا مجال کمتری نسبت به سایر گونههای نمایشی برای دیده شدن دارند. فرصتی که به این نمایشها داده میشود معمولا یا در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان است یا در جشنواره نمایش عروسکی و کمتر این نمایشها بهصورت موفق به اکران عمومی میرسند. در طول روند برگزاری بعضی جشنوارهها هم مخاطبان عموم برای تماشای نمایش نمیآیند.
برای مثال در جشنوارهای که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران برگزار شد، محلهای اجرا محدود به سه فرهنگسرا بود. یکی از این فرهنگسراها در مرکز شهر و دوتای دیگر در شرق تهران بودند.
در فشردگی مربوط به برگزاری جشنوارهها نیز معمولا کارها با عجله اجرا میشوند و فرصتی برای برقراری تعامل با مخاطبان وجود ندارد.
در فرهنگسرای اندیشه که سابقه طولانی در برگزاری نمایشها دارد، نمایش ما اجرا شد و انتظار داشتیم با توجه به سابقه حضور مخاطبان در این مکان استقبال خوبی از کار ما به عمل آید. البته حضور هم خوب بود و همان میزان تماشاگری که آمده بودند ما را تحسین کردند و هنرمندان حاضر نیز بسیار راضی بودند. اما به دلیل ضعف تبلیغات و اطلاعرسانی متاسفانه آن طور که باید دیده نشدیم.
باید نسبت به تبلیغات و اطلاعرسانی در بخش نمایش کودک و نوجوان تلاش بیشتری کرد و با اختصاص بودجه مورد نظر به این بخش میتوان این ضعف را جبران کرد.