پوشاک بهعنوان یکی از نیازهای اولیه بشر امروزه یکی از مهمترین صنایع اقتصادی بهشمار میآید و هر روز هم در حال گسترش و پیشرفت است، انواع برندهای خارجی و اغلب معتبر، با طراحی و تولید مدلهای گوناگون و خلاق امروزه در اطراف ما به وفور دیده میشوند و سهم کشورهای آسیایی از این مقوله شاید بسیار کمتر از برندهای خارجی باشد ازاینرو ورود سرمایهگذاران خلاق به این حوزه شاید بتواند با ترویج مد و لباس ایرانی هم فرهنگ لباس پوشیدن ایرانی را زنده نگه دارد و هم یک سرمایهگذاری موفق بهشمار آید.
در این راستا هم دبیر کارگروه مد و لباس کشور گفته است: امروز ضرورت دارد تا بخش خصوصی در زمینه مد و لباس سرمایهگذاری کند تا از این طریق جریان الگوسازی ایرانی اسلامی در جامعه را داشته باشیم.
حمید قبادی ساماندهی مد و لباس در جامعه را مهمترین وظیفه کارگروه مد و لباس دانست و تصریح کرد: برخی از دستگاهها همچون وزارت صنعت و معدن، علوم، کار و رفاه اجتماعی و فرهنگ و ارشاد تلاش میکنند در قالب آموزشها و ارائه فعالیتهای مبتنی بر تحقیق و پژوهش، مد و لباس را به سمت علمی شدن پیش ببرند اما متاسفانه ما شاهد تکراری بودن الگوهای مد و لباس در کشور هستیم لذا نیاز است، نگرش این دستگاهها به مقوله مد و لباس تغییر کند.
ما هم در این کلاف پیشنهاد میدهیم تا بخش خصوصی با ورود به این حوزه و ارائه طرحها و الگوهای خلاق برای این صنعت نوپا در ایران اقتصاد آن را رونق دهد.