شنبه, ۳۰ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 20 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرایط دوگانه باعث شده هر جا که ایجاب می‌کند ایران ایر به‌عنوان یک شرکت خصوصی و هرجا که ضروری است به‌عنوان شرکت دولتی مطرح شود و این شرایط دوگانه ایران ایر (هما) شایسته شرکت هواپیمایی ملی حامل پرچم نیست. به گزارش ایرنا، فرهاد پرورش افزود: همگان ایران ایر (هما) را به‌عنوان شرکت هواپیمایی ملی کشور می‌شناسند و ضروری است همانند بسیاری از کشورهای جهان، این ایرلاین به‌عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم کشور به کار خود ادامه دهد.

پرورش با بیان اینکه با تصویب هیات وزیران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از سال 86 مشمول واگذاری به بخش خصوصی شده است، تصریح کرد: با این حال تلاش‌های سازمان خصوصی‌سازی در این سال‌ها و ارزیابی دارایی‌های آن در بورس به علت مشکلات ساختاری و برخی موانع تحریم‌های ناعادلانه از جمله درج نام این شرکت در لیست شرکت‌های ممنوعه از طرف آمریکا و دول غربی باعث شد عرضه سهام آن در بازار بورس یا فرابورس توفیقی پیدا نکند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با این حال به منظور حفظ جایگاه ایران‌ایر بررسی‌های زیادی از طرف کارشناسان و متخصصان به‌خصوص در وزارت راه و شهرسازی انجام شد و در نهایت با نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی لایحه‌ای از طرف این وزارتخانه تحت عنوان لایحه بازسازی ساختار شرکت ایران ایر (هما) تدوین و برای تصویب به دولت ارائه شده که دراین لایحه ضمن رعایت اصل خصوصی‌سازی بر اصلاح ساختار هما و سپس واگذاری 51 درصد آن تاکید شده، زیرا یکی از ارکان مهم این لایحه افزایش سرمایه دولت در شرکت ایران‌ایر و سپس واگذاری آن است.

مدیرعامل هما اظهار داشت: این لایحه پس از تصویب در هیات دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود. پرورش افزود: با مصوبه مجلس شورای اسلامی این شرکت همچنان به‌عنوان شرکت هواپیمایی حامل پرچم به فعالیت‌های تجاری خود ادامه می‌دهد و شرایط لازم برای توسعه و سرمایه‌گذاری در ایران ایر فراهم می‌شود.
وی اظهارداشت: اکثر کشورهای جهان یک شرکت هواپیمایی حامل پرچم دارند هرچند که در این کشورها ده‌ها شرکت خصوصی نیز در حوزه صنعت حمل ونقل هوایی فعال هستند.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سابقه هما در منطقه و سطح بین‌المللی، خاطرنشان کرد: هما از دیر باز دارای اعتبار بین‌المللی در منطقه بوده است و به‌عنوان نخستین شرکت‌های هوایی در منطقه خدمات هوایی کیفی خود را به مسافران داخلی و خارجی ارائه داده و شایسته نیست در چنین وضعیتی باقی بماند. پرورش افزود: با تقدیم این لایحه به مجلس شورای اسلامی و احیای این شرکت، هما تابع قانون تجارت خواهد بود و با استفاده از قوانین تجارت اداره خواهد شد. وی در خصوص هتل‌های هما نیز گفت: هتل‌های هما به علت بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی تهاتر شده است، اما اخیرا ابراز تمایل شده که این هتل‌ها بار دیگر در اختیار شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و برای تحقق این مسئله مصوبه هیات دولت ضروری است.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/WOuaIT2Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه