معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سیاست جدید وزارت تعاون برای خروج تعاونیها از رکود خبر داد و بر توسعه بازار و شکلگیری برند تعاون تاکید کرد. سیدحمید کلانتری در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای تقویت تعاونیها و توسعه و ترویج فرهنگ تعاون، وزارت کار برنامههای متعددی را در دستور کار خود قرار داده که بهبود مدیریت تعاونیها و پیشبینی مشوقهای حمایتی و مالی از جمله این برنامهها است.
وی با تاکید بر ضرورت شناسایی و آسیبشناسی مشکلات بخش تعاون تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن برنامههای مذکور، زمینه کارآمدی و اثربخشی تعاونیها بهوجود میآید و بسیاری از چالشهای پیشروی تعاونیها برطرف میشود.
به گفته کلانتری، در گذشته حمایت و نظارت لازم برای تقویت و توانمندسازی بخش تعاون صورت نگرفته است. معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال با اشاره به عقبماندن بخش تعاون از فضای تبلیغاتی در عرضه محصولات خود گفت: بخش تعاون از رقابت در بازارهای بینالمللی و عرصه تبلیغات دور مانده است، درحالیکه تعاونیها از ظرفیتهای بالقوه بسیاری در اقتصاد برخوردارند.
کلانتری افزود: اگر تعاونیها دارای یک ویترین مناسب برای عرضه محصولات خود باشند و آن را معرفی کنند، در بازارهای صادراتی دنیا حرفی برای گفتن خواهند داشت. وی بر لزوم حرکت بخش تعاون به سمت بازاریابی و برندسازی تاکید کرد و گفت: تولیدات تعاونیها باید از استانداردهای روز برخوردار بوده و در بستهبندی مناسب به بازارهای جهانی صادر شود.