آیا شما هم فکر می کنید که از زمان حضور در دفتر کار باید ایمیل ها و تماس ها از طرف افراد مختلف پاسخ دهید یا درگیر جلسات زنجیره ای و پشت سر هم شوید؟ دوباره فکر کنید. یک متخصص آمریکایی گمان می کند که این نوع کار کردن انسان را تضعیف می کند و باعث می شود بهره وری او به حداقل برسد. به کمک این سه قانون، یک کارفرما می تواند بهره وری تیم خود را افزایش دهد.
برای رسیدن به اهداف، تمرکز روی کار لازم است. برای هیچ کس آسان نیست که در طول یک روز کاری، به تمام و انواع مختلف درخواست ها پاسخ دهد. مانند تماس برای خدمات مختلف یا گرفتن اطلاعاتی که برای کار خود نیاز دارد یا دریافت و ارسال ایمیل های فوری. آندره مرل، متخصص آمریکایی در خصوص بهره وری و رفاه در محل کار معتقد است افراد باید از روز کاری خود برای پیش بردن خواسته های سازمان و پاسخ به آنچه از آنها انتظار می رود یا حضور در جلسات استفاده کنند.
آندره مرل توضیح می دهد که «روز به روز شما انرژی خود را برای کار از دست خواهید داد و برای پیش بردن پروژه های خود به مشکل بر خواهید خورد.» به نظر کارشناس، در ساعات اولیه روز، وقت خود را برای پیشرفت ماموریت های متوسط یا بلند مدت سازمان اختصاص دهید و برای ضروری ترین کارها کسانی را که تخصص بیشتر دارند به کار بگیرید. آندره مرل، طرح های سازمان را برای مدیر تیم و کسی که وظیفه هدایت تیم را به عهده دارد و سایر کارمندان، به سه مرحله اساسی تقسیم می کند:
تفهیم شرح وظایف و تقسیم امور
اگر شما وظیفه هدایت تیم را بر عهده دارید، برای اطمینان از موفقیت سازمان، لازم است که به همکاران و کارمندان خود که در دسترس نیستند هشدار دهید (کسانی که به موقع حاضر نمی شوند و در جلسات حضور ندارند) و برای آنها برنامه ریزی کنید و پیام ها و دستورات حرفه ای کار را در محدوده زمانی معین و مشخص در اختیار آنها قرار دهید. به طور طبیعی نیز در این زمان باید از هرگونه انتصاب جدید و دعوت به همکاری جلوگیری کنیم، مگر آنکه آن را ضروری ببینیم. آندره مرل در ادامه توضیح می دهد که ما باید همه ضعف ها را جبران کنیم تا به پیشرفت پروژه های خود برسیم.
لیست کردن اهداف
همان لیستی که به فهرست کارهای روزانه معروف است هنوز هم پیروان خود را دارد. برای رسیدن به بهره وری توصیه می شود که وظایف خود را به ترتیب و با اعداد مانند 1، 2، 3، اولویت بندی کنیم و آنها را به ترتیب به انجام برسانیم. ما باید روز خود را با برنامه ریزی و خوب آغاز کنیم تا در نهایت به پایان خوشی برسیم.
حمله به مهم ترین وظایف براساس اولویت بندی
به عنوان کسی که وظیفه و مسئولیتی را بر عهده دارد، باید در مقابل وسوسه چک کردن ایمیل و شبکه های اجتماعی خود مقاومت نشان بدهیم. توجه کامل شما باید حول تنها یک چیز باشد و آن هم این است که به مهم ترین وظایف خود در اول صبح رسیدگی کنید و با یک تنظیم زمانی خوب همه آنها را به خوبی انجام دهید.