سایپا براساس دستورات تکلیفی در سال‌های 88 و 89 مجبور به خرید سهام دو خودروسازی ورشکسته شد.

سعید مدنی، مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا با اعلام این نکته گفت: این خودروسازی‌ها نه تنها هیچ محصولی نداشتند، بلکه فقط بدهی‌های کلانی به بانک‌ها داشتند و خریداری آنها هیچ‌گونه سودی برای سایپا در برنداشت. علاوه بر این در آن سال‌ها سایپا درگیر پروژه‌های غیر‌ضروری و کارشناسی نشده که صرفا منشأ سیاسی داشت، شد و در حدود 2500 میلیارد تومان بدهی به این گروه تحمیل کرد که باعث ایجاد بحران برای این گروه بزرگ خودروسازی شد.

به گزارش سایپا نیوز، مدنی سیاست زدگی از کل گروه سایپا را از جمله کارهای مهم انجام شده دانست و گفت: ما توانستیم فضای مسموم سیاسی که در گروه سایپا حاکم شده بود را پاک کنیم، علاوه بر این بدهی‌های سنگینی که ایجاد شده بود را با فروش دارایی‌های مازاد موفق به بازپرداخت شدیم که در این مسیر حمایت‌های دولت تدبیر و امید و به‌خصوص مقام محترم وزارت صنعت، معدن و تجارت ستودنی است و این موارد باعث خروج صنعت از بحران ایجاد شده بود.