آئودی در ارتباط با تقلب فولکس واگن در آلایندگی دیزلی، دومین مدیر طراحی خود را از دست داد.
به گزارش ایسنا، درحالی که تحقیقات درباره رسوایی آلایندگی دیزلی ادامه دارد، آئودی اعلام کرد استفان کنرش، مدیر طراحی فنی آئودی، این خودروساز را ترک می کند.
شرکت حقوقی آمریکایی «جونز دی» که سال گذشته از سوی هیأت نظارت فولکس واگن برای پاکسازی رسوایی آلایندگی استخدام شد، پس از تحقیقات از روپرت استادلر، مدیرعامل آئودی هیچ شواهدی علیه وی نیافت.
اما عزیمت کنرش که پیش از این مدیر طراحی موتور و جعبه دنده آئودی بود، نشان می دهد برند لوکس فولکس واگن عمیق تر از تصور قبلی در این رسوایی درگیر است.
آئودی در بیانیه ای اعلام کرد کنرش با مشورت هیأت نظارت، فورا این خودروساز را ترک می کند، اما این شرکت به دلیل ترک وی اشاره نکرد و از جانشینی هم نام نبرد.
برتهولد هوبر، معاون رئیس هیأت مدیره آئودی در بیانیه جداگانه ای به نمایندگی از ۱۰ نماینده کارگری در میان ۲۰ عضو هیأت نظارت اظهار کرد: ما از ابتدا روشن کردیم که هیچ ملاحظه ای برای نام های بزرگ نداریم و هر اقدامی لازم باشد برای پاکسازی این رسوایی به کار خواهیم بست.
براساس گزارش رویترز، آئودی که سهم اصلی را در سود گروه فولکس واگن دارد، اذعان کرد: این شرکت در موتور دیزلی V6سه لیتری، نرم افزار کنترل آلایندگی نصب کرده است که در آمریکا غیرقانونی محسوب می شود.
کنرش در ژانویه امسال به سمت مدیریت طراحی منصوب شد. وی جانشین اولریش هاکنبرگ، مهندس ارشد آئودی و فولکس واگن شد که سال گذشته پس از معلق شدن به همراه دو مدیر دیگری که در مرکز رسوایی آلایندگی قرار داشتند، این خودروسازی را ترک کرد.
آئودی در حالی کنرش را از دست می دهد که با بی ام و و مرسدس بنز برای برتری در عرضه فناوری های جدید به شدت رقابت دارد.