هنر در دنیای امروز جنبه علمی پیدا کرده است. در این میان خوشنویسی نیز از قاعده مستثنا نیست. عدمتوجه به علم خوشنویسی در آموزش این هنر باعث شده است خوشنویسان درک صحیحی از آنچه انجام میدهند نداشته باشند.
در سراسر دنیا نگاه خاصی نسبت به آثار خوشنویسی وجود دارد. خارجیها آثار خوشنویسان را در موزههای خود به خوبی نگهداری میکنند و از طریق بررسی آنها علم این هنر را به دست میآورند.
در کشور ما مرجع این موضوع انجمن خوشنویسان است که نگاه علمی را کمتر مورد توجه قرار داده است. وقتی خوشنویس از آگاهی لازم برخوردار نباشد طبیعتا مخاطب نیز نسبت به آثار او گنگ خواهد بود. مخاطبی که بنا بر شرایط موجود از لحاظ بصری نیز آگاهیهای لازم را ندارد.
همین باعث میشود عرصه خوشنویسی از مخاطب آگاه خالی شود. رسانهها، صدا و سیما و متولیان امر میتوانند با ایجاد حساسیت و علاقه مردم را به طرف این هنر دعوت کنند و البته روشهای به کار گرفته شده برای این امر باید کاملا علمی باشد.
نمایشگاهی در شهریور امسال از آثار من برگزار شد که برای انتخاب آثار آن بسیار دقت کردم. از بین 150 اثر با ظرافت و بررسیهای دقیق 30 اثر را انتخاب کردم تا بتوانم چکیدهای مناسب از 30 سال تلاش در عرصه خوشنویسی را عرضه کنم و همینطور کار جدیدی هم انجام داده باشم. من شدیدا به کار علمی معتقد هستم و اعتقاد دارم با رویکرد علمی میتوان معضلات موجود در عرصه خوشنویسی را برطرف کرد.