یک خشکشویی در مشهد برای معرفی خدمات سرویس رایگان خود دست به ابتکار جالبی زده است. این خشکشویی تبلیغاتی را انجام داده که نه تنها هیچ مزاحمتی برای مشتری ایجاد نمیکند، بلکه حتی باعث شده که مشتری آگهی تبلیغاتی این شرکت را برای مدتی نزد خود نگه دارد. «ردا» خشکشویی مدرن و مجهزی در مشهد است که خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه میکند.
چندی پیش این شرکت برای تاکید برخدمات متفاوت وسرویس سیار رایگان در منازل خود نیاز به تبلیغ واطلاعرسانی داشت. در همین راستا، مدیران این شرکت تبلیغاتی چاپی با طرح اوریگامی را تهیه کرده و آن را خانهبهخانه توزیع کردند. دراین اوریگامی، ماکت پیراهنی صاف و اتو کشیده دررنگهای مختلف طراحی شده که قابل باز شدن است؛ تعدادی بروشور دردل ماکت قرار میگیرد و ماکت با یک جالباسی، که لباسی روی آن آویزشده کامل میشود. این جالباسی براساس ابعاد استاندارد کارت ویزیت طراحی شده است.
معمولا تبلیغات چاپی به دلیل توزیع نامناسب آن موجب کثیفی محیط و از بین رفتن زودهنگام آگهی میشود، اما این خشکشویی تصمیم گرفته تا از شیوهای اثربخش وجدید برای توزیع آگهیهای چاپی خود استفاده کند. بعد از آماده شدن آگهیها، چندین نفر برای توزیع درب به درب منازل در نظر گرفته شدند. این افراد با اجازه مدیر و نگهبان ساختمان زمانی که اهالی درمنزل نبودند، وارد ساختمان میشدند و روی هر در، یک ماکت از آگهی موردنظر را آویزان میکردند. وقتی مالک آپارتمان وارد ساختمان میشد، روی در خود ماکتی از لباسی را میدید و برای ورود مجبور به برداشتن آن میشد؛ اجباری که موجب توجه مشتری به آگهی میشد و مشتری ناخودآگاه آگهی را باز و محتوای داخل آن را ملاحظه میکرد. با این کار حس خدمات سیار یک خشکشویی به مشتری منتقل میشد.
این خشکشویی در ابتدا 10000 ماکت را در 4رنگ برای پخش مرحله اول در نظر گرفته بود، ولی درخواست مشتری در همان زمان کوتاه به حدی زیاد بوده که خشکشویی به دلیل عدم توانایی خدماترسانی تبلیغات را بهطور موقت متوقف کرده است. نکته جالب اینکه مشتریان با مراجعه حضوری به این خشکشویی درخواست دریافت دوباره ماکت لباس را از مسئولان خشکشویی میکردهاند. هدف این تبلیغات که توسط سروش رئوف شیبانی طراحی شده، متفاوت بودن وجلب توجه مشتری بود که به نظر میرسد، موفق عمل کرده است.