یاهو در دهه اخیر در مسئله تبلیغات پیشتاز بود و این امر یکی از دلایل پیوستن من به یاهو بود که هم از لحاظ تکنیک و هم از لحاظ علمی شاخص بود.نگاه خاصی که یاهو به موضوع تبلیغات داشت زمینهای را فراهم کرد تا تیم بازاریابی بتوانند ایدهها و پیشنهادهای نوگرایانه خود را مطرح کنند و به دنبال آن به مرحله انجام برسانند.
من وارد یاهو شدم و بعد از سه ماه فعالیت در قسمت فروش مدیر بخش و بعد از یکسال بهعنوان جوانترین مدیر ارشد بهعنوان مدیر فروش یاهو در آفریقا و خاورمیانه انتخاب شدم. تجربه بسیار مفیدی بود.
در طول این سالها چیزهای زیادی یاد گرفتم و نیروهای خوبی را پرورش دادم. یاهو در دنیا با این رویکرد پیش رفت که در شاخه کاری خود نخستین باشد. نگاه به منطقه خاصی معطوف نبود.
یاهو قصد داشت برای تمام دنیا کار کند و این تنها هدفی بود که قابل انعطاف نبود. هرکسی نخستین باشد در کار خود موفقترین هم هست. آنچه یاهو را به عنوان یک موتور جستوجوی متفاوت و پرمخاطب به همه شناساند قدرت فکر و تصمیمگیری مدیران آن بود.
کاری که یاهو موفقیتآمیز به انجام رساند، این بود که خود را صرفا به عنوان موتور جستوجو معرفی نکرد. چراکه اگر به اینترنت نگاه کنید 94درصد ترافیک در اینترنت مربوط به ارتباط میشود.
20سال پیش اینگونه بوده امروز نیز اینچنین است و در آینده نیز چنین خواهد بود. یاهو با این ترافیک تصمیم گرفت خود را درگیر دنیای مجازی کند، چراکه میدانست اگر شما از فضای ایمیل برخوردارید دستکم روزی یکبار ایمیل خود را باز میکنید.
اگر پنج دقیقه وقت سر زدن به اینترنت را داشته باشید تنها کاری که میکنید این است که به ایمیل خود سر میزنید. امروز هم اینگونه است. یاهو از این شناخت استفاده کرد و با توجه به نیروی انسانی خلاق و کاربلد خود اساس تبلیغات را روی ایمیل در فضای مجازی گذاشت.
شما وقتی به ایمیل خود سر میزنید، بسته به اینکه در کدام موقعیت جغرافیایی زندگی میکنید، تبلیغات متفاوتی را مشاهده میکنید. اینگونه یاهو توانست روش متفاوتی را در علم تبلیغات پایهگذاری کند.
اینگونه شرکتهای مختلف و سفارشدهندگان تبلیغ در یاهو، اطمینان خواهند داشت که محصولات آنها به گروه هدف مناسب نشان داده خواهد شد. افراد مختلف هم که به ایمیل خود سر میزنند، مطمئن هستند که مطابق سلیقه و میل خود تبلیغاتی را در فضای ایمیل خود مشاهده میکنند.