رضایتمندی مشتریان یکی از مهمترین هدفهای خودروسازان است. از مراجعه مشتری برای خرید و برخورد فروشندگان با وی تا ارائه خدمات پس از فروش حتی پس از اتمام گارانتی، همگی در تفکر مشتری نسبت به برند خودروی خود تأثیرگذار است. موفقیت اصلی برندهای ژاپنی را میتوان در ارائه خودروهای با کیفیت و خدمات پس از فروش مشتریپسند دانست. به نحوی که برندهایی مثل تویوتا و هوندا در بسیاری از کشورها در صدر این ردهبندی قرار دارند. کشور ایالات متحده را میتوان یکی از رقابتیترین بازارهای جهان دانست. مردم در ایالات متحده روی برند خاصی تعصب ندارند و همواره با تحقیق بهترین محصول را برای خرید انتخاب میکنند. به همین دلیل نیز معمولاً ردهبندی فروش محصولات مختلف در این کشور برای تولیدکنندگان حائز اهمیت است زیرا علاوه بر پتانسیل فروش بالای محصولات، میتوانند از عملکرد خود نیز ارزیابی مناسبی داشته باشند.
بررسی لیست رضایتمندی مشتریان در زمینه برندهای خودروسازی در ایالات متحده نشان میدهد نمره کلی میزان رضایت مصرفکنندگان از خودروهای خود برای سومین سال متوالی افت داشته است و نسبت به سال ۲۰۱۴، ۳.۷ واحد کاهش را تجربه کرده است. از ۲۷ برند بررسی شده تنها آکورا و بیامدبلیو در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کردهاند و ۱۵ برند دیگر در این زمینه نسبت به سال ۲۰۱۴ افت کردهاند. بهطورکلی خودروسازان ژاپنی بهترین عملکرد را داشتهاند و فورد نیز در میان خودروسازان هموطن خود بالاترین نمره رضایتمندی را بهدست آورده است.