سه شنبه, ۲ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Tue, 23 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور گفت: فروریختن دیوارهای مجازی تحریم، تحرک و امید در جامعه اقتصادی و به خصوص صنعت خودرو ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، آرش محبی نژاد با بیان اینکه صنعت خودرو پس از تحمل سه سال تحریم مستقیم و 12سال غیر مستقیم به تنهایی معادل بیش از 20 چاه نفت تولید دارد و تا افق چشم انداز باید معادل تولید امروز نفت کشور، محصول تولید کند، تصریح کرد: این روزها عقد قراردادهای بین المللی میان قطعه سازان و خودروسازان ایرانی و طرف های بین المللی در حال انجام است. مزیت نسبی تولید و صادرات بخش عمده قطعات در داخل کشور، موقعیت ژئوپلتیک، نیروی کار تحصیلکرده و به نسبت ارزان قیمت، تجربه نیم قرن تولید، وجود ظرفیت و عمده زیرساخت ها، وجود مواد اولیه و منابع زیرزمینی ارزان، اگر با انتقال دانش فنی روز و ارتقای و اصلاح زیرساخت ها و تجهیزات و قرارگیری در حوزه تولید خودروسازان بین المللی توام شود، دستاوردهای شگرفی در پی خواهد داشت که تحرک بیش از 60 شاخه صنعتی وابسته به این لکوموتیو محرک، تنها بخشی از عواید آن برای میهن و ملت و کمک به رونق اقتصادی خواهد بود.

برجام و حرکت صنعت خودرو به سمت اهداف افق 1404

او ادامه داد: کشور باید همه تسلیحات توسعه اقتصادی خود و از جمله توسعه صنعت خودرو را مطابق سند چشم انداز به سمت اهداف افق 1404 نشانه رود. این در حالی است که 11 سال از ابلاغ سند چشم انداز در حالی سپری شده و در دهه نخست شاهد انحراف چشمگیر از مسیر حرکت به سمت چشم انداز صنعت خودروی کشور بودیم.

محبی نژاد اظهار کرد: با اصلاح مسیر در یکی دو سال اخیر، چنانچه شاهد «وفاق ملی» و عزم و اراده سیاست گذاران کلان صنعتی کشور باشیم، چاشنی برجام امکان شلیک خوب صنعت خودرو به سمت هدف، به شرط هدایت در طول مسیر را در 9 سال باقی مانده فراهم می کند. ای کاش این فرصت از دست نرود.

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pcnDvqft
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژه
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه